رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به تغییر وضعیت مشهد از رنگ قرمز به نارنجی گفت: پاساژهای سرپوشیده می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

فعالیت مجدد اصناف پس از نارنجی شدن مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد  درباره وضعیت فعالیت اصناف با نارنجی شدن مشهد در رابطه با فعالیت کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها ادامه داد: فعالیت کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها همچنان به صورت بیرون‌بر است؛ مگر اینکه فضای باز در اختیار داشته باشند که آن هم باید با رعایت پروتکل‌ها و با اعمال ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. 

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص فعالیت پاساژهای سرپوشیده بیان کرد: پاساژهای سرپوشیده فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند. البته تلاش شده فعالیت‌ پاساژها و واحدهای صنفی را به سمت کنترل هوشمند ببریم و در این زمینه اقداماتی در حال انجام است و منتظر صدور ابلاغیه از تهران برای نهایی شدن آن هستیم.

بنانژاد با بیان اینکه اصل تردد، تجمع و تهویه سه اصلی است که اگر هر کدام از این‌ها توسط واحدهای صنفی رعایت نشود، باعث پلمب واحد صنفی خواهد شد، عنوان کرد: اگر مشاهده شود که واحدهای صنفی یا فروشگاهی دارای تهویه مناسب نیست و تردد و تجمع در آن مکان صورت گرفته، اقدامات برای پلمب آن واحد صنفی انجام خواهد شد.

وی در خصوص کنترل هوشمند عنوان کرد: کنترل هوشمند سامانه‌ای است که در آن درصد رعایت پروتکل‌ها توسط واحد صنفی، به خصوص در مکان‌های پرخطر مانند رستوران‌ها و پاساژها، درج می‌شود. اگر این رعایت از حد نصابی پایین‌تر باشد، از فعالیت واحد صنفی جلوگیری خواهد شد. ‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.