حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: حفظ و صیانت از هویت و مواریث حوزه از اصول اساسی و بنیادین است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد و بی شک هرگونه غفلت در این عرصه خساراتی جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.

لزوم حفظ و صیانت از هویّت و مواریث حوزه

به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، در پیامی به آیین افتتاحییه سال تحصیلی حوزه علمیه استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، تصریح کردند: سپاس بیکران خداوند متعال را که بار دیگر این فرصت را عنایت فرمود تا حوزه های علمیه بازگشایی شد، کار خود را از سر بگیرند، این مناسبت پرشکوه و ارزشمند را به تمام اساتید، طلاب و دست اندرکاران حوزه علمیه استان فارس تبریک و تهنیت می گویم.

معظم له با تصریح بر اینکه حفظ و صیانت از هویت و مواریث حوزه از اصول اساسی و بنیادین است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد، ادامه دادند: بی شک هرگونه غفلت در این عرصه خساراتی جبران ناپذیر در پی خواهد داشت، از این رو لازم است به تحصیل، تهذیب و خودسازی اخلاقی بیشتر پرداخته شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: به جهت اوضاع و احوال کرونایی تحصیل در حوزه ها، تلفیقی از دروس حضوری و غیرحضوری شده است، در تحصیل غیر حضوری دفت گردد راه رسم و آداب تحصیل رعایت شود تا خدای ناکرده طلاب از جهت سطح تحصیل و رشد علمی افت نکنند.

ایشان خاطرنشان کرد: ساختمان وجودی حوزه مبتنی بر آموزش، تحصیل و تولید علم و تبلیغ دین است بر همه دست اندرکاران واجب است که این چهار رکن را به طور متوازن پیش ببرند تا حوزه ها بتوانند به هدف های راهبردی و مقدس خود برسند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کردند: از خداوند متعال سال پر نشاطی را برای همه طلاب، فضلا، اساتید و کارگزاران آن حوزه مبارکه و مدیران محترم مسئلت نموده و توفیق عزت و پیشرفت همگان را خواستارم.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.