فرمانده ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند کاهش موارد بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شکننده و حساس است اظهار کرد: تمامی شهرهای زیر پوشش فارغ از وضعیت رنگ‌بندی کرونایی باید در حالت آماده‌باش باشند.

 روند کاهش موارد بستری و سرپایی در خراسان رضوی شکننده است/ آماده‌باش تمامی شهرها بدور از وضعیت رنگ‌بندی کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه در حال حاضر روند کاهش بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش بسیار شکننده است و در برخی از مناطق با افزایش و یا کاهش بیماران به صورت مقطعی روبرو هستیم، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و بروز بیماری‌های ویروسی، لازم است بیش از پیش نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مدت زمان پیک پنجم کرونا با حمایت سپاه، بسیج، استانداری، آستان قدس رضوی، شهرداری، خیران سلامت و سایر نهادها و سازمان ها امکانات و تجهیزات مختلفی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا فراهم شد، افزود: نصب و راه اندازی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و بهبود سامانه‌های اکسیژن‌رسانی، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد و تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی، راه‌اندازی مراکز سرپایی تنها بخشی از اقداماتی است که با مشارکت سایر نهادها و سازمان‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در پیک پنجم کرونا در حال ارزیابی و آنالیز است تا در صورت مواجهه با پیک‌های بعدی بتوان هر چه سریع‌تر نسبت به خدمات‌رسانی به بیماران اقدام کرد.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در مدت زمان پیک پنجم کرونا، ۲۵ درصد موارد بستری از بیماران خارج از استان بودند ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی این بیماران نیز از خدمات بستری و سرپایی به شکل مطلوبی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و افزایش احتمال ابتلا به بیماری ویروسی همچنان باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشت، گفت: در کنار تمام تلاشی که مسئولان و مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی انجام می دهند، همکاری مردم نقش موثری در کاهش آمار بیماری دارد.

فرمانده ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم مردم خواست با بروز نخستین علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا درمانگاه های سطح یک مراجعه نمایند تا خدمات را در زمان مناسب دریافت کنند و از حاد شدن بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.