کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالاهای پتروشیمی، روغن‌موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودرشوینده، پوشک خردسال، شیرخشک صنعتی و مقاطع فولادی ملزم به ثبت نام در سامانه های تجارت و جامع انبارها می باشند.

 لزوم ثبت‌نام واحدهای اقتصادی خراسان رضوی در سامانه‌های تجارت و جامع انبارها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی قله زو اظهارکرد:  مراحل اجرای پروژه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالاهای پتروشیمی، روغن‌موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودرشوینده، پوشک خردسال، شیرخشک صنعتی و مقاطع فولادی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان  آغازشده است .
وی با بیان اینکه ثبت کلیه اطلاعات مربوط به تولید ، نگهداری ، توزیع کالاها و... در سامانه جامع تجارت  ضروری است و در راستای اجرای تکالیف قانونی  برگرفته از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد ادامه داد : طبق قانون  عرضه کالاهای فوق الذکر صرفاً در چارچوب سامانه مذکور و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر خواهد بود و واحدهای اقتصادی شامل واحد های صنفی ، فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های پخش، کسب و کارهای مجازی، تعاونی های مصرف کارکنان دولت (اسکاد) و تعاونی های مصرف کارگران( امکان) که کالاهای فوق را عرضه می کنند نسبت به ثبت اطلاعات از جمله ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبارها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالاها در سامانه های مذکور حداکثر تا ۲۷/۶/۱۴۰۰ هستند.
کارشناس مسئول سازمان صمت خاطر نشان کرد : پس از پایان مهلت مقرر و در صورت عدم ثبت اطلاعات در سامانه های فوق الاشاره ، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا، با متخلفین بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی ، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
بیاتی تاکید کرد:  مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان خراسان رضوی در مرکز استان و شهرستان ها اطلاع ‌رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.