سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه قبل از گرفتاری باید به دنبال ایمان و ارتباط با خداوند باشیم، گفت: در هنگام ابتلا باید ایمان جامعه بیشتر شود تا جامعه از مصیبت رهایی یابد؛ ما باید دست به دامن خداوند متعال شویم نه خلق خدا.

ایمان به خدا راهکار رهایی جامعه از مصیبت است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در محفل عزاداری دهه اول صفر در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه آزمایش و ابتلا لازمه حیات است، اظهار کرد: انسان به واسطه آزمایش و ابتلا می‌تواند خود را در درگاه الهی اثبات و به خداوند متعال نزدیک کند.

وی اضافه کرد: در بطن ابتلا خداوند متعال نعمتی را شامل ما کرده که بر اساس روایات این نعمت دعا است و زمانی که ما مبتلا شویم به سمت دعا و راز و نیاز با خداوند متعال روی می‌آوریم؛ ابتلا برای عبد مؤمن است و ما نباید گلایه کنیم که افرادی که هیچ عبادتی نمی‌کنند به هیچ ابتلایی هم گرفتار نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ابتلا نشان از توجه خداوند به بنده است، مطرح کرد: سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا نماز، قرآن، دعا و استغفار را به‌عنوان چهار عمل اصلی دنبال کردند و به ما آموختند که در هنگام مصیبت باید به این چهار اصل متوسل شویم.

وی ادامه داد: دعا قدرت انسان را در مدیریت بحران‌ها افزایش می‌دهد و دعا یعنی کاری کنیم و حرفی بزنیم که از رهگذر آن خداوند متعال از ما راضی شود و غایت دعا هم درخواست است.

مؤمنی با تاکید بر اینکه در میان معصومین(ع) هیچ فردی همانند امام حسین علیه‌السلام مبتلا به مصیبت نشده است، عنوان کرد: مصیبتی که امام سجاد علیه‌السلام تحمل کردند از امام حسین علیه‌السلام بسیار بیشتر بود چراکه بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام، وقایع بسیار دردناکی رخ داد که امام سجاد علیه‌السلام ناچار به تحمل آن‌ بودند.

وی از صحیفه سجادیه به‌عنوان اثرباقیمانده از امام سجاد علیه‌السلام یاد کرد و گفت: ما باید به دنبال دعای عرفانی صحیفه باشیم و تلاش کنیم تا از این منبع به شیوه مطلوب بهره‌مند شویم.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه قبل از گرفتاری باید به دنبال ایمان و ارتباط با خداوند باشیم، عنوان کرد: در هنگام ابتلا باید ایمان جامعه بیشتر شود تا جامعه از مصیبت رهایی یابد؛ ما باید دست به دامن خداوند متعال شویم نه خلق خدا.

وی با تاکید بر اینکه دعا از نیزه آهنین مؤثرتر است، تصریح کرد: ما باید اصرار به دعا داشته باشیم و اگر درخواست ما محقق نشد از دعا کوتاه نیاییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.