مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جزئیات طرح «مهرواره اوج» گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰۰ مسجد استان در این طرح مشارکت داشته باشند.

جزئیات برگزاری طرح «مهرواره اوج» در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در نشست خبری «مهرواره اوج»  اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ۲۰ مرداد ماه امسال در سخنرانی خود به تداوم نهضت احسان عمومی تاکید کردند و فرمودند این نهضت باید اوج بگیرد؛ لذا بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح مهرواره اوج در راستای لبیک به فرمان رهبری گام برداشته است.

وی افزود: با توجه به این‌که امر امامت تعداد زیادی از مساجد در اختیار سازمان تبلیغات است، با استفاده از ظرفیت مساجد این طرح اجرا خواهد شد و امامان جماعت را پای کار اجرای فرمان رهبری خواهیم آورد. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که چهار ویژگی که در فرمان رهبری بود را اجرایی کنیم. این ویژگی‌ها شامل شناخت دقیق مساله، شناخت ظرفیت‌های محله، یافتن راهکار عملی و دقیق برای حل مساله و جهت‌گیری صحیح در حل مسائل به سوی جامعه اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در فرآیند طراحی مهرواره اوج عزم خود را جزم کرده و تلاش داریم این چهار ویژگی را پیاده کنیم. مهرواره اوج در ادامه طرح «مهرواره محله همدل» که در ماه رمضان آغاز شد و در کشور بیش از ۵۰ هزار مساله شناسایی، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل آن تبیین شد، آمده است. در طرح مهرواره اوج تصمیم گرفته شد طرح مهرواره محله همدل ارتقا یابد و با جلساتی که با امور مساجد در این زمینه برگزار گردید، بر آن شدیم تا تعداد بیشتری از مساجد را درگیر حل مساله در جامعه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شبکه امامت تعدادی از مساجد بر عهده سازمان تبلیغات است، در حال حاضر دعوت ائمه جماعات به همکاری صورت گرفته و تاکنون حدود ۱۰۰۰ امام جماعت آمادگی خود را برای اجرای این فرمان اعلام کرده‌اند که این در قالب فضای مجازی این فعالیت‌ها و همکاری‌ها انجام می‌شود و پس از مرحله لبیک ارزیابی فرم‌های اولیه از ۶ تا ۲۶ شهریور ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از طی این مراحل مساله توانمندسازی امامان جماعت در دستور کار قرار می‌گیرد که مدل توانمندسازی نیز در قالب حلقه‌ها با انتقال تجارب و زیر نظر مربی مربوطه صورت خواهد گرفت. امید است با این طرح نهضتی در امر خدمت‌رسانی در فضای استان ما نیز شکل گیرد؛ ضمن این‌که این طرح به صورت ملی و در سراسر کشور قرار است اجرایی شود.

صاحبقرانی بیان کرد: از همه کسانی که در مساجد امامت را عهده‌دار هستند، دعوت می‌کنیم  که در این طرح شرکت کنند تا این طرح استانی به نحو احسن اجرا شود. جامعه هدف این طرح امامان جماعت است که یکی از خدمات آن موضوع توانمندی این افراد در حل مسائل است. در طرح مهرواره محله همدل مساله هر محله در همان محله شناسایی و با استفاده از ظرفیت همان محل راهکار ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: پای کار آوردن تمام مساجد استان از اهداف ماست. خراسان رضوی ۶۵۰۰ مسجد دارد که البته تعدادی از آن‌ فعال نیست؛ لذا پیش‌بینی ما این است حدود یک‌سوم مساجد استان در این طرح مشارکت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این‌که تاکنون ۹۶۸ امام جماعت به این طرح لبیک گفتند، تصریح کرد: با توجه به پای کار آمدن امور مساجد پیش‌بینی ما این است که ۲۰۰۰ مسجد در این طرح شرکت کنند. اگر این امر محقق شود، اتفاق مبارکی است و حرکت تحولی در پیوند مسجد و جامعه رخ خواهد دادد و مردم یکی از کارکردهای جامعه را به چشم خواهند دید. در این طرح از ظرفیت مساجد به عنوان حلقه میانی برای حل مسائل جامعه به عنوان یک پایگاه استفاده می‌شود و امامان جماعت در این حلقه میانی باید فعالیت کنند.

صاحبقرانی با بیان اینکه شناسایی مسائل محله در طرح مهرواره محله همدل هدف اصلی بود، گفت: در این طرح علاوه بر شناسایی مسائل، مساله‌های اولویت‌دار مورد بررسی قرار خواهد گرفت و حل آن نیز در دستور طرح قرار می‌گیرد. بخشی از این طرح به صورت ستادی، بخشی نیز به صورت استانی و بخشی به‌ صورت شهرستانی پیگیری می‌شود اما مساله اصلی این است که مسائل محله با مدیریت امام محله و اهالی همان محل حل شود چرا که معتقدیم غالب اصلی مسائل محل توسط خود اهالی و به صورت محلی قابل برطرف شدن است.

وی بیان کرد: دغدغه ما در طرح مهرواره اوج این است که در این طرح به سراغ مسائلی برویم که در خود آن محل و به صورت محلی قابل حل باشد. فراخوان آغاز این طرح از روز جهانی مسجد آغاز شده و تا روز یکشنبه، ۲۳ آبان‌ ماه، مصادف با سال‌روز ولادت امام حسن عسکری(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.