فرماندار درگز گفت: امکان صادرات کالا از طریق مرز لطف آباد این شهرستان با خطوط ریلی ترکمنستان به این کشور و سایر کشورهای آسیای مرکزی فراهم شده است.

امکان صادرات ریلی از مرز لطف آباد خراسان رضوی به آسیای مرکزی فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، علی فراهی افزود: طی سفر دی ماه پارسال استاندار خراسان رضوی به شهرستان درگز و بازدید وی از مرز لطف آباد مقرر شد طی هماهنگی با بخش‌های ذیربط، زیرساختهای لازم برای بهره گیری از ظرفیت ریلی موجود در این پایانه مرزی جهت استفاده تجار و صادرکنندگان تامین گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات و ترانزیت کالا از گذرگاه مرزی لطف آباد با کشور ترکمنستان به صورت ترانشیپمنت یا انتقال بار از ناوگان ایرانی به کامیونهای ترکمنستانی انجام می شود و صادرکنندگان می توانند این اقدام را به جای کامیون، بوسیله ناوگان ریلی ترکمنستان در ایستگاه باری گمرک لطف آباد انجام دهند.

فرماندار درگز گفت: در حال حاضر شبکه ریلی ایران به شهرستان مرزی درگز متصل نیست و صادرکنندگان باید کالای خود را همانند صادرات مرسوم جاده ای به پایانه مرزی لطف آباد منتقل نمایند اما این پایانه دارای خطوط ریلی متصل به شبکه راه آهن ترکمنستان است و می توان واگنهای باری این کشور را در گمرک لطف آباد بارگیری نمود.

وی به تعطیلی ۹ ماهه مرز جاده ای و ریلی لطف آباد به دلیل شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: به خاطر تداوم شیوع کرونا پس از بازگشایی مرز، حمل کالای جاده ای به ترکمنستان از طریق انتقال بار به کامیونهای ترکمنستان انجام می‌شود و روزانه کالای ۹۵ تا ۱۱۰ دستگاه کامیون به صورت ترانشیپمنت به ترکمنستان صادر می‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.