حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: گاهی دعای انسان مستجاب نمی شود که درک، ایمان و فهم او مورد امتحان قرار گیرد.

گاهی دعا مستجاب نمی شود که ایمان و فهم انسان امتحان شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در برنامه زنده تلویزیونی تکیه که به‌صورت مستقیم از کربلا پخش زنده داشت، گفت: گاهی دعای انسان مستجاب نمی شود که درک، ایمان و فهم او مورد امتحان قرار می گیرد و همین امر سبب سوءتفاهم او می‌شود.

وی افزود: اگر هر کس در هر شرایطی دعا می کرد و مستقیم جواب خود را می گرفت شاید این سوء تفاهم ها پیش نمی آمد، اما به کسانی که دچار سوء تفاهم می شوند باید گفت در درمان بیماری همین گونه است که مردم در بسیاری از موارد پاسخ نمی گیرند به خصوص در مورد بیماری های صعب العلاج که عموما پاسخ نمی گیرند اما افراد به وظیفه خود در زمینه درمان عمل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد:  درباره کرونا سخنانی را که می گویند تقریباً احتمالی است،   ویروس، آثار و واکسن های آن رعایت پروتکل های آن همه ناشناخته هستند اما با این که افراد عزیزترین افراد خود را از دست می دهند از رعایت پروتکل ها دست بر نمی دارند چرا که مجبور هستند آن را رعایت کنند، درباره دعا نیز اینگونه است ما قدرت، رحمت و لطف پروردگار عالم را می‌دانیم و یقین داریم خداوند به ما علاقمند است همین امر سبب می شود که دست از دعا بر نداریم حتی اگر به نتیجه مورد نظر نرسیم.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: اکثر مردمی که به اهل بیت(ع) متوسل می شوند حاجات خود را فوری و عینی نگرفتند اما بنابر اطلاعات، یقینیات و آگاهی هایی که از امام خود دارند اعتماد خود را از دست نمی دهند و سوء تفاهم برای آنها به وجود نمی آید و می گویند به مصلحت نبوده و به شیوه دیگری به ما عنایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایمان برخورد صحیح با دانایی است، عنوان کرد: ایمان تکیه کردن بر دانایی های قطعی و یقینی در سطح کلان است که زندگی انسان را جهت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: برای اینکه سوءتفاهم های خود را درباره ایمان کم کنیم باید پایه های علمی خود را افزایش بدهیم و این دانایی ها را مرور کنیم و به یقین برسانیم که این دانایی ها در جان ما رسوخ پیدا کند آن زمان کمتر دچار سوء تفاهم می شویم با این مقدمه یکی از عوامل ایجاد سوء تفاهم دشمنان دانایی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همیشه شیاطینی ما را وسوسه می‌کنند که بین ما و خداوند سوء تفاهم ایجاد کنند، برای غلبه بر این سوءتفاهم ما باید روزانه اقتصاد دانایی های خود را مرور کنیم نماز، قرآن، دعا و مناجات  بخشی از مرور این دانایی است. در دین اسلام ما به قدر کافی این دانایی را داریم که گاهی به آنها نگاه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی هم دوست دارند داناهایی های خود را انکار کنند، اظهار کرد: پژوهشگران برای رسیدن به نتیجه صحیح نباید علاقه خود را در مسیر دانایی دخالت بدهند و نباید تعصب یا علاقه خاصی به نتیجه خاص داشته باشد. پژوهشگر باید یک علاقه وافر به حقیقت داشته باشد که نتیجه پژوهش درست در بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه همه دین می‌خواهد که ارتباط صحیح ما را با دانایی رقم بزند، گفت: یکی از عوامل سوء تفاهم دشمنان ما و شیاطین هستند که دوست ندارند ما بر دانایی های کلیدی خود استوار بمانیم. حضرت آدم(ع) در بهشت بدون هیچ مشکلی از شیطان فریب خورد ما از او قدرتمندتر نیستیم که توسط شیطان فریب نخوریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.