رئیس جمهور گفت: گفت: اصحاب سینما در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشند.

رئیس جمهور: اصحاب سینما در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشند

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تأکید بر اینکه دولت از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کند، اظهار داشت: نقد منصفانه را باعث رشد و ارتقاء امور در کشور می‌دانیم و مدیران اجرایی باید آستانه تحمل خود را در مواجهه با انتقادها بالا ببرند، چرا که انتقاد درست می‌تواند نسبت به اصلاح کاستی‌ها و نواقص مفید باشد.

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت روز ملی سینما، توجه ویژه به اصحاب هنر را ضروری دانست و گفت: باید نسبت به مشکلات حرفه‌ای و حتی شخصی و معیشتی اصحاب هنر توجه ویژه داشته باشیم. لازم است وزیر محترم ارشاد، مشکلات حرفه ای و شخصی جامعه هنری کشور را پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی ضمن بیان اینکه سینما ابزاری است که باید در خدمت انقلاب و تبیین فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی قرار بگیرد از اصحاب سینما خواست در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشند.

وی افزود: تأثیرگذاری مفاهیمی که با ابزار فیلم و هنر منتقل می‌شود، بسیار بیشتر از هزاران ساعت سخنرانی است.

رئیسی در ادامه، مأموریت دریانوردی ناوگروه ۷۵ ارتش جمهوری اسلامی را اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این مأموریت افتخارآمیز دریانوردی، نشان داد که با تکیه بر توانمندی داخلی می‌توان تولید قدرت کرد و همچنین شجاعت در برخورد با چالش‌ها را به رخ همگان کشید و این حضور برجسته، پیام امیدبخشی برای مردم ایران و مستضعفان جهان و خار چشمی بر دشمنان بود.

وی اقدام وزارت صنعت و معدن و تجارت را در کاهش قیمت سیمان بسیار پسندیده و امیدبخش خواند و اظهار داشت: همه مسئولین باید تلاش کنند قیمت کالاها بویژه کالاهای معیشتی مردم به هیچ عنوان گران نشود و ضمن تلاش در جهت برقراری ثبات در بازار باید در راستای کاهش قیمت‌ها تلاش کرد.

 همچنین در این جلسه، پیشنهاد وزیر کشور درخصوص استانداری حسین مدرس خیابانی برای استان سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.

آیت الله رئیسی خطاب به استاندار جدید استان سیستان و بلوچستان چهار موضوع را مورد تاکید قرار داد:

۱- حفظ و ارتقاء وحدت و برادری موجود بین اقوام و مذاهب موجود در استان و پیشگیری از اقدامات تفرقه‌افکنانه جریان‌های افراطی، به لحاظ اینکه اقوام بلوچ و سیستان و مردم شیعه و سنی استان در

سالیان متمادی با همدیگر زندگی برادرانه داشته‌اند.

۲- استفاده از نیروهای کارآمد بومی و ظرفیت منابع انسانی توانمند و شایسته استان بالاخص جوانان.

۳- تأکید بر ارتقای امنیت مرز و استان با کمک و همت مردم منطقه به عنوان مرزداران شایسته کشور.

۴- ساماندهی و ضابطه‌مند نمودن مبادلات مرزی و سوخت‌بری.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.