امشب دوئل استقلال و الهلال یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این مرحله از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیاست که به اعتقاد بسیاری می‌تواند فینال زودرس منطقه غرب آسیا لقب گیرد.

الهلال به جزیره اسرارآمیز استقلال رسید

استقلالی‌ها از نظر آمار دارای برتری مطلق هستند، به شکلی که در پنج بازی گذشته این دو تیم آبی‌پوشان ایران توانستند تیم قدرتمند الهلال را شکست دهند.استقلال و الهلال تاکنون و در تاریخ دیدارهای خود ۱۱ بار به مصاف هم رفتند که در این ۱۱ بازی سهم استقلال پنج و سهم الهلال چهار پیروزی است.

شاگردان مجیدی، برای آمادگی هر چه بیشتر برای این دیداریک هفته زودتر در امارات اردو زدند تا زیر نظر سرمربی و مربی ایتالیایی خود تمرینات خود را آغاز کنند. هرچند از تصاویر دریافتی از تمرینات آبی پوشان مشخص است آن‌ها به توصیه گابریل پین تحت فشار تمرین کردند اما مشخص نیست در بازی امشب فرهاد مجیدی تیمش را با چه ترکیبی راهی میدان کند؟

استقلال به واسطه تغییراتی که در فصل نقل و انتقالات داشت، مطمئناً با ترکیب متفاوتی نسبت به بازی‌های مرحله گروهی و بازی‌های لیگ برتر به میدان خواهد آمد.با این وجود در گمانه زنی‌های مرسوم پیش بینی شده فرهاد مجیدی در ترکیب امشب خود برابر الهلال از سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند ، محمد دانشگر، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس ، آرش رضاوند، وریا غفوری، جعفر سلمانی، ارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد استفاده کند.

فرضیه احتمال تغییرات در ترکیب استقلال وقتی شدت می‌گیرد که برخی رسانه‌های خبری مدعی شدند یک خبرنگار سعودی متوجه نقشه فنی آبی‌ها شده و آن‌ها را در اختیار کادرفنی الهلال قرار داده، از این رو پیش‌بینی می‌شود فرهاد برای بر هم زدن بازی روانی سعودی‌ها یک ترکیب غافلگیر کننده را به میدان بفرستد.

با نگاهی به ترکیب احتمالی آبی‌پوشان در دیدار امشب، از ۱۱ نفری که در آخرین دیدار این تیم مقابل الهلال بازی را آغاز کردند تنها سید حسین حسینی و محمد دانشگر در استقلال حضور دارند و با احتساب تعویضی‌ها، از ۱۴ بازیکنی که در این دیدار فرصت حضور در میدان پیدا کردند تنها سه بازیکن همچنان با آبی پوشان هستند.

با این حال کارشناسان بر این باورند، حضور خریدهای جدید مجیدی در ترکیب احتمالی بازی امشب می‌تواند توانمندی استقلال در برخی پست‌ها را افزایش دهد تا مسیر صعود به مرحله بعد هموار شود، حضور امین قاسمی‌نژاد و جعفر سلمانی در این بازی می‌تواند استقلال را در رسیدن به نتیجه دلخواه کمک کند، از طرفی قرار گرفتن احتمالی زبیر نیک نفس در خط میانی آبی‌ها قدرت تأثیرگذاری مهدی مهدی‌پور را افزایش می‌دهد.

با این تفاسیر به اعتقاد بسیاری از منتقدان بازی امشب آزمون بزرگ فرهاد مجیدی خواهد بود، چون او تیم مورد علاقه اش را خودش چیدمان کرده و مسئولیت فنی این تیم مستقیماً برعهده شخص مجیدی است و حالا می‌توان با تماشای این بازی درباره توانمندی‌های وی مستندتر حرف زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.