مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی را یکی از عوامل مهم توسعه تـجارت الکترونیکی دانست و گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران، قم دهمین استان کشور از نظر کسب نماد اعتماد الکترونیکی است.

قم دهمین استان از نظر کسب نماد اعتماد الکترونیکی است

به گزارش قدس آنلاین، جواد غلام‌پور  با بیان اینکه تهران با ۳۸ هزار واحد تجارت الکترونیکی دارای این نماد بااختلاف در صدر قرار دارد، افزود: پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، ‌البرز، مازندران، گیلان و خوزستان وقم در رده دهم جدول پراکندگی استانی واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۹ قرار دارد.

وی افزود: اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌سایت های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی بر اساس مصوبه ۲۸۸ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار ارائه شده از درگاه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، ‌ از ابتدای آغاز اعطای این نماد از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۹به یک هزار و ۲۸۸ کسب و کار در این استان نماد اعتماد الکترونیک داده شده‌است که از این تعداد ۲۰۲ مورد مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده است.

غلام‌پور افزود: بر اساس آخرین گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران،  تعداد واحدهای تجارت الکترونیکی حدود ۳۵۰ هزار واحد برآورد می‌شود که تاکنون حدود ۸۹ هزار واحد از آنها این نماد را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد و توسعه تجارت الکترونیکی است نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند، ‌ اقدام به خرید می‌کنند.

غلام‌پور با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در گسترش کسب و کارهای الکترونیکی گفت: کاهش شکاف دیجیتال، فعال‌سازی پوشش نسل  پنجم تلفن همراه، ‌ افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت، توسعه و ‌ارتقا زیرساخت‌های فناوری در این استان طی سالهای گذشته موجب شده تا قم از نظر شاخص‌های توسعه فاوا در کشور جزو استان‌های جلودار باشد.

وی با اشاره به نقش اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایجاد زیست بوم استارتاپی در استان و حمایت‌های انجام گرفته از فعالان این حوزه در قم گفت: اشتغال مولد، اشتغال سرمایه آفرین است و تمامی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات ضمن سرمایه آفرین بودن اشتغالزا نیز هستند که این اهمیت توجه به اشتغال در این حوزه را نشان می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: طی چند سال اخیر به منظور بسترسازی برای توسعه کسب و کارهای الکترونیکی در قم اقدام‌های موثری در راستای شناسایی و شناساندن  ظرفیت های حوزه فاوا، برگزاری رویدادها و نشست های تخصصی و حمایتی در استان است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران مسئولیت ایجاد زیر ساخت‌های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. بر اساس آخرین گزارش این مرکز ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۰۹۷، ۱هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل، ۱۵۹ درصدرشد داشته است ضمن اینکه ارزش حقیقی معاملات تجارت الکترونیکی در سال گذشته، ۱۵۴هزار میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸، ۷۸ درصد رشد داشته‌است.

بر اساس اعلام این مرکز تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی انجام شده درکشور درسال ۱۳۹۹ حدود ۳میلیارد فقره بوده که نسبت به سال قبل آن، ۱۰۸ درصد رشد داشته‌است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.