رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: در حال حاضر در پارک علم و فناوری البرز بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور مستقر هستند که بسیاری از آن‌ها می‌توانند در حوزه مدیریت شهری و توسعه فناوری‌های موردنیاز شهرداری نقش‌آفرین باشند.

استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری البرز

به گزارش قدس آنلاین، مهدی عباسی در دیدار مصطفی سعیدی سیرایی سرپرست شهرداری کرج ضمن معرفی مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز، خلاصه‌ای از اقدامات فناورانه شرکت‌های و نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل مجموعه را تشریح کرد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی محل تمرکز فعالیت‌های علمی و پژوهشی و توسعه تجاری‌سازی و کارآفرینی در زمینه‌های مختلف است گفت: در حال حاضر در پارک علم و فناوری البرز بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور مستقر هستند که بسیاری از آن‌ها می‌توانند در حوزه مدیریت شهری و توسعه فناوری‌های موردنیاز شهرداری نقش‌آفرین باشند.

وی در ادامه به دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جدا از مجتمع تحقیقاتی، پارک علم و فناوری البرز با حمایت از شرکت‌های دانش بستر خوبی را برای تجاری‌سازی شرکت‌ها و رشد اقتصادی استان فراهم کرده است و در این زمینه توسعه همکاری بین پارک و شهرداری می‌تواند نتایج مثبتی را برای استان البرز و کلان‌شهر کرج به همراه داشته باشد.

مصطفی سعیدی سیرایی نیز ضمن استقبال از فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز در توسعه علمی و اقتصادی استان گفت: شهرداری کرج برای توسعه پایدار و موفق کلان‌شهر کرج نیازمند استفاده از فناوران است و در این زمینه از دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهد کرد.

شهردار کرج به معضلات و آسیب‌های شهری اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است نیازهای اساسی شهر در زمینه مدیریت شهری، موضوع پسماند، ترافیک و ... برطرف کنیم و در این زمینه از توان پارک علم و فناوری البرز و همه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه شهری استفاده می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.