مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس تیم‌های فنی این اداره‌کل به تک‌تک مدارس حتی به دوردست‌ترین مناطق استان اعزام شده‌اند.

ترافیک استفاده از سامانه شاد در استان زنجان رایگان است

به گزارش قدس آنلاین، حامد سرائی در رابطه با اقدامات انجام‌ شده برای اینترنت‌رسانی به دانش‌آموزان در سال‌تحصیلی جدید، اظهار کرد: برای دسترسی به آموزش مجازی در مدارس دولتی و مجموعه‌های تحت مدیریت آموزش‌وپرورش، دو راهکار وجود دارد که یکی از آن‌ها اتصال دانش‌آموزان و معلمان به سامانه شاد از طریق تلفن همراه یا تبلت است.

وی افزود: ترافیک استفاده از سامانه شاد برای کاربران آن در هر نقطه‌ای از کشور به صورت رایگان است، البته نباید سرعت پایین این سامانه را معیاری برای کندی اینترنت دانست؛ چرا که برای سنجش وضعیت شبکه و سرعت اینترنت، معیارها و استانداردهایی وجود دارد که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، سرعت اینترنت در استان در حد قابل قبولی است.

این مسئول با بیان این که هوشمندسازی مدارس و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز موضوع دیگری در رابطه با آموزش مجازی و مدارس است، تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس مسئله‌ای است که طبق تفاهم‌نامه بین دو وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات و آمورش‌وپرورش از سال ۹۸ حتی قبل از شیوع ویروس کرونا پیگیری می‌شد، البته شیوع ویروس کرونا باعث توجه به اهمیت آن شد و تلاش کردیم با تبادل تهدیدهای این دوران به فرصت، پروژه هوشمندسازی مدارس را با وجود تعطیلی مدارس پیگیری کنیم.

سرائی ادامه داد: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، تیم‌های فنی به تک‌تک مدارس حتی در دوردست‌ترین مناطق استان اعزام شده‌اند و با نصب، راه‌اندازی تجهیزات مربوطه مانند مودم و ارزیابی وضعیت ارتباطی، مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده‌اند. همچنین برای این مدارس ترافیک رایگان ماهیانه تامین شده‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان همه مدارس دولتی شهری و بیش از ۹۰ درصد از مدارس هدف روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و برای این کار بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده‌ است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای برای روستاهای استان داریم و به محض‌ اتصال هر یک از روستاهای هدف به اینترنت پرسرعت، مدارس واقع در آن روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد، اظهار کرد: علی‌رغم شرایط کرونا و تعطیلی‌هایی که حتی در خود مدارس داشتیم ولی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسائل مربوط به آموزش مجازی را با جدیت پیگیری کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به توسعه اینترنت پرسرعت و استفاده دانش‌آموزان از اینترنت از طریق تلفن‌های همراه و تبلت، کودکان و نوجوانان به جهان گسترده‌تری دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان به واسطه استفاده از اینترنت و تلفن‌های همراه به جهان و فضای گسترده‌تری نسبت به قبل از دوران شیوع ویروس کرونا دسترسی دارند، باید طرح اوقات فراغت و غنی‌سازی محتواهای الکترونیکی برای این قشر با جدیت بیشتری پیگیری شود تا در آینده تهدیدی همراه با اثرات نامطلوب برای کودکان و نوجوانان به همراه نداشته‌ باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.