طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، طی شبانه روز گذشته ۱۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ابتدای شروع اپیدمی در کرمانشاه ۲ هزار و ۳۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین میزان فوتی طی دو سال گذشته است. در حال حاضر ۵۹ بیمار با وضعیت وخیم نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

ناقوس مرگ در کرمانشاه به صدا درآمد/ رکورد مرگ و میر باز هم شکست

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا مرادی، با اشاره به آخرین اخبار کرونایی استان، اظهار داشت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۴۸۴ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که علاوه بر آن ۶۰۵ نفر هم با بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند.

وی بیماران بستری در بخش‌های ویژه را ۲۲۷ مورد اعلام کرد و افزود: ۶۲۵۹ بیمار با حال وخیم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد بیماران بستری جدید طی ۲۴ ساعت گذشته را ۳۱۱ مورد و ترخیص‌ها را ۳۱۵ مورد اعلام کرد و افزود: علی‌رغم تعداد بسیار زیاد بیماران بستری در پیک پنجم، خوشبختانه هیچ بیماری در استان بدون تخت، دارو و اکسیژن نمانده است.

وی با اشاره به جانباختن ۱۸ نفر از هم‌استانی دیگر با ابتلا قطعی به کرونا طی شبانه‌روز گذشته، گفت: با احتساب این تعداد مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

مرادی اضافه کرد: طی روز گذشته ۱۴۲ بیمار مثبت بستری و ۱۶۶ مورد سرپایی در استان شناسایی شده است.

موج «ششم» کرونا آبان از راه می‌رسد/ از همین حالا واکسن بزنید

وی با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از افراد واکسینه شده در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت: از  هر ۱۰ هزار نفر مردم استان کرمانشاه که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند فقط ۸  نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

مرادی متذکر شد: این عدد یعنی ۸ در ۱۰ هزار نفر به خوبی نمایانگر اهمیت واکسیناسیون و تاثیر بسیار خوب آن در بستری افراد است.

وی گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته به احتمال زیاد آبان‌ماه امسال شاهد بروز موج ششم کرونا خواهیم بود، لذا افراد باید هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان از مردم خواهش کرد به شایعات و مطالب نادرست در این زمینه توجه نکنند و تا واکسن موجود است، برای ایمن سازی خود اقدام کنند؛ واکسن بزنند و جان خود را نجات دهند!.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.