استاندار کرمانشاه با اشاره به سیاست‌های دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال و قانون «جهش تولید و تامین مسکن» در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سهم استان کرمانشاه ساخت ۱۷ تا ۲۱ هزار مسکن تا یک سال آینده باشد که در جلسه بعدی به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

سهم استان کرمانشاه از مسکن یک میلیونی کشور حدود ۲۱ هزار واحد است

به گزارش قدس آنلاین، «هوشنگ بازوند» امروز  در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: این قانون مجلس سه ویژگی مثبت دارد بطوریکه زمین برای متقاضیان به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و هزینه خرید زمین به مردم تحمیل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برآوردها حدود ۷۰ درصد هزینه ساخت واحد مسکونی به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، گفت: علاوه بر این ۲ مورد صندوقی به عنوان یک واحد مالی ایجاد شده است که از منابع مختلف تغذیه شده و قرار است از پروژه ساخت سالیانه یک میلیون مسکن در کشور حمایت کند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه از وجود ابهاماتی در قانون مذکور خبر داد و توضیح داد: در جلسات مختلف کارشناسی این ابهامات استخراج و به با ارائه راهکار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد به عنوان مثال در برخی از شهرها دولت زمینی ندارد و باید برای مشکلات اینچنینی راهکاری پیدا شود.

بازوند در خصوص نحوه ثبت‌نام و زمان خانه‌دار شدن متقاضیان در این طرح گفت: زمان ثبت نام به زودی اعلام می‌شود و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده متقاضیان باید بعد از یک سال خانه‌های خود را تحویل بگیرند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.