مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طی شش ماه نخست سال جاری ۷۵ روستای استان در قالب ۱۰ هزار خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

برخورداری ۱۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی بهی، اعلام کرد: در ادامه توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان از ابتدای امسال ۴۰ سایت شامل احداث ۲۴ سایت جدید و ارتقای ۱۶ سایت همراه موجود، راه‌اندازی شده است.

 وی اظهار کرد: با اجرای این ۴۰ سایت، ۷۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات متنوع مبتنی براین شبکه و اینترنت همراه بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: این سایت‌ها به همت اپراتورهای ارتباطی شامل همراه اول، ایرانسل و های‌وب و با اعتبارات تخصیص داده شده از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه تلفن همراه در سطح روستاها تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای امسال با اجرای ۱۰ سایت توسعه شبکه همراه توسط همراه اول و ایرانسل، ۳۵ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شده‌اند.

وی از راه‌اندازی ۱۰ سایت دیگر توسعه اینترنت همراه روستایی در یک ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های پیش رو، تا پایان امسال میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در سطح خراسان جنوبی به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.