وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد تا از هرگونه مبادله رسمی با تایوان از جمله تغییر نام نمایندگی آن منطقه در آمریکا از «نمایندگی تایپه» به «نمایندگی تایوان» پرهیز کند.

هشدار چین به آمریکا: از هرگونه مبادله رسمی با تایوان پرهیز کنید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رادیو بین المللی چین، با توجه به این که دولت ایالات متحده به طور جدی در حال بررسی درخواست منطقه تایوان برای تغییر نام نمایندگی خود در آمریکا است، جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۳ سپتامبر برابر/ ۲۲ شهریور در پاسخ به این موضوع، مساله تایوان را مهم ترین مساله در روابط چین و آمریکا و پایه روابط سیاسی خواند و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفت وگوی تلفنی سران چین و آمریکا در روز ۱۰ سپتامبر تاکید کرد که قصد ندارند سیاست خود را درباره چین واحد تغییر دهند.

وی با اشاره به این که کشورش موضع جدی خود را به آمریکا اعلام کرده است، گفت: ایالات متحده باید بر اصل «چین واحد» و سه بیانیه مشترک بین چین و آمریکا پایبند بوده و تعهدات خود را به اجرا گذاشته و از هر گونه مبادله رسمی با منطقه تایوان از جمله تغییر نام نمایندگی آن منطقه در آمریکا از «نمایندگی تایپه» به «نمایندگی تایوان» پرهیز کند.

جائو لی جیان از آمریکا خواست سیگنال غلط به جدایی طلبان تایوان ارسال نکند و به منظور پرهیز از آسیب رسانی به روابط پکن و واشنگتن و صلح تنگه تایوان، با مساله تایوان برخورد محتاطانه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.