فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: برخی شهروندان تهرانی به خصوص در مناطق شمالی و شرقی، با توجه به اخباری که در فضای مجازی منتشر شده بود، تصور کردند که محدودیت سنی در تهران برداشته شده و به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند که البته این تصور نادرست بوده است.

زالی: محدودیت سنی تزریق واکسن کرونا برداشته نشده است

به گزارش قدس آنلاین، تعداد کثیری از مردم تهران بدون رعایت محدودیت سنی در روزهای اخیر بر اساس مطالب منتشر شده در فضای مجازی به مراکز واکسیناسیون در تهران مراجعه کردند که این کار سبب ازدحام و کندی تزریق واکسن در این مراکز شد.

دکتر علیرضا زالی در این خصوص توضیح داد: برخی از شهروندان تهرانی که جزو واجدین شرایط فعلی تزریق واکسن نبودند، در یکی دو روز اخیر به تصور برداشتن محدودیت سنی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند. اما موضوع این است که محدودیت سنی برداشته نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع سبب ازدحام در برخی مراکز واکسیناسیون شده است، اظهار داشت: در کشور به ویژه شهر تهران همچنان پذیرش افراد به مراکز واکسیناسیون صرفا از طریق سامانه سلامت و بر اساس اعلام سن انجام می‌شود. بنابراین مردم باید این موضوع را رعایت کنند تا موجب ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون نشوند.

زالی ادامه داد: در حال حاضر هیچگونه تغییری در روند واکسیناسیون انجام نشده است و مردم باید بدانند که هرگونه تغییر سنی و اعلام گروه‌های سنی، تنها از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شتاب مناسبی که اکنون در روند واکسیناسیون در تهران انجام شده است، از شهروندان تهرانی تقاضا داریم پس از اعلام گروه سنی و ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، بر اساس اعلام سامانه پیامکی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا مشکلی در روند کار صورت نگیرد.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد که روز گذشته به خاطر همین موضوع کذب که محدودیت سنی در تزریق واکسن کرونا برداشته شده است، بیش از ۵۰ درصد مراکز واکسیناسیون در تهران با ازدحام‌های غیرضروری مواجه شدند.

وی افزود: این امر باعث شد که نه تنها افراد غیرواجد شرایط نتوانند خدمات دریافت کنند، بلکه حضور آنان سبب ازدحام در مراکز واکسیناسیون شد و کار واکسیناسیون افراد واجد شرایط را هم با اختلال مواجه کرد. 

زالی اظهار داشت: بسیاری از این افراد حتی به سامانه سلامت وزارت بهداشت که برای نام نویسی نوبت واکسن طراحی شده است، مراجعه نکرده بودند تا مشخص شود که در حال حاضر واجد شرایط نیستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.