پس از آنکه چند روزی از خلاصی مردم آمریکا از طوفان آیدا و خرابی‌های گسترده آن می‌گذشت، این بار آتش به جان بخشی از جنگل‌های این کشور افتاده است.

 جهنم  کالیفرنیا

در همین راستا، رئیس جمهور آمریکا با اعلام وضعیت فاجعه در ایالت کالیفرنیا، قصد دارد به مرکز این ایالت که به شدت درگیر آتش‌سوزی‌های گسترده است، سفر کرده و شدت خسارات آتش‌سوزی‌ها را ارزیابی کند. سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: «رئیس جمهور بایدن اعلام کرد فاجعه عظیمی در ایالت کالیفرنیا رخ داده و دستور استفاده از کمک‌های فدرال برای حمایت از تلاش‌ها در سطح ایالتی، منطقه‌ای و محلی را صادر کرده و این در حالی است که آتش‌سوزی کالدور از چهاردهم آگوست (بیستم مرداد) آغاز شده و همچنان ادامه دارد». بایدن هفته گذشته اعلام کرد آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها و سیلاب‌های اخیر به نقاط مختلف آمریکا آسیب‌های جدی وارد کرده و تابستان امسال زندگی بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است.

در همین حال «گوین نیوسام» فرماندار دموکرات کالیفرنیا که پیش از این نیز بابت بحران‌های مختلف نظیر شیوع گسترده ویروس کرونا با انتقادهای گسترده روبه‌رو بود، از سوی رقبای انتخاباتی خود به کم‌کاری در قبال کنترل آتش‌سوزی‌ها متهم شده است. «کوین کیلی» رقیب جمهوری‌خواه او در این‌باره گفته است: «این نشانگر ناتوانی دولت ما در انجام اساسی‌ترین کارها مانند مدیریت جنگل‌هاست». در نتیجه این آتش‌سوزی‌های گسترده، صدها منزل مسکونی تخریب و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. اسکان این افراد نیز بحران دیگری را برای نیوسام رقم زده است. کالیفرنیا در حال حاضر با بیش از ۶هزار و ۸۰۰ آتش‌سوزی بزرگ‌ و کوچک دست به گریبان است که چیزی حدود ۷۰۰ هزار هکتار از زمین‌های این ایالت را سوزانده است. علاوه بر آتش‌سوزی کالدور، «دیکسی» دومین آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا در شمال این ایالت بیش از ۳هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی را به خاکستر تبدیل کرده است. پیش از این نیز براساس گزارش اداره محافظت از جنگل‌ها در کالیفرنیا آتش‌سوزی موسوم به «ریور» حدود ۵۶۶ هکتار را در مناطق «پلاسر» و «نوادا» سوزانده که حدود ۴۰۰ هکتار از مناطق یاد شده در همان دو ساعت اول در آتش سوخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.