همایون اسعدیان کارگردان سینما در نشست سینماگران با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از وضعیت نابه سامان معیشت سینماگران و فرار برخی از مالیات گفت.

بدعت جدید در سینمای ایران/ بازیگران دستمزدشان را با بیت‌کوین می‌خواهند!

به گزارش قدس آنلاین، همایون اسعدیان کارگردان سینما در نشست سینماگران با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از عید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و کارم را شروع کردم، اما اکنون ساترا می‌گوید «آن مجوز را قبول ندارم، باید بیایی از من مجوز بگیری وگرنه من کارت را رد می‌کنم.» با این وضعیت تکلیف ما روشن نیست که با کدام نهاد طرف هستیم.

او در ادامه بیان کرد: افراد زیادی از طریق این پروژه‌های سینمایی معیشت خود را می‌گذرانند و معیشت ما در اولویت قرار دارد. شما در جریان هستید، وقتی ما شب عید از شهرداری برای سینماگران بسته‌های حمایتی می‌گرفتیم با ۵۰۰ هزار تومان سفره‌های بسیاری از افراد رنگین می‌شد. اهالی سینما با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. صحبت از ما نیست، صحبت از افراد آبرومندی است که بابت ۲۰۰ هزار تومان به خانه سینما می‌آیند و این کمک باید به آنها بشود.

اسعدیان ادامه داد: چهارتا بازیگر و کارگردان معروف مثل اصغر فرهادی را نبینید آنها افتخار ما هستند و نیازی به کمک ما ندارند.

او در پایان اظهار کرد: جدیدا چندتا از بازیگرها رفتند قرارداد ببندند گفتند ما با بیت‌کوین قرارداد می‌بندیم. مالیات هم نمی‌دهند چون پولی منتقل نمی‌شود. آنها بلدند چیکار کنند اما ما و بقیه اهالی سینما در این قضیه گرفتاریم.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.