عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تماس های تلفنی مردم مناطق زیرپوشش این دانشگاه با سامانه ۱۹۱ با کاهش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

کاهش مبتلایان به کرونا تماس با سامانه ۱۹۱ در مشهد را نصف کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا اباصلتی  افزود: در اوج موج پنجم شیوع کرونا روزانه ۱۵ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۹۱ انجام می شد که چندین برابر موجهای قبلی شیوع این ویروس بود.
وی ادامه داد: از حدود یک هفته گذشته‌ تعداد تماسهای مردم با این سامانه کاهش یافته و به هشت هزار مورد در روز رسیده است.

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بیشتر سوالات مردم در این تماسها در باره واکسیناسیون نظیر اطلاع از گروه های سنی مجاز دریافت واکسن، زمان مورد نظر برای انجام واکسیناسیون بعد از بهبودی کرونا، تداخلات دارویی و شرایط قبل و بعد از واکسیناسیون می باشد. 
وی افزود: در حال حاضر ۳۰ خط فعال در سامانه ۱۹۱ از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ آماده پاسخگویی به سوالات مردم در باره کرونا است و پزشکان آنکال نیز برای پاسخ به برخی سوالات تخصصی مردم در این سامانه حضور دارند.

سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با شیوع کرونا از اسفند ۱۳۹۸ به منظور مشاوره و پاسخگویی به سوالات مردم در باره این ویروس راه اندازی شده و همچنان فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.