رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری اعضای باند اسکیمری در مشهد و کشف دو دستگاه اسکیمر، یک هزار کارت خام و... خبر داد.

سرقت یک میلیاردی با پوشش دستفروش

۲۸ شاکی و برداشت غیرمجاز یک میلیارد تومانی

به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا استان شکایتی مبنی بر برداشت ۲۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش را به کارشناسان ما ارائه کرد.

پس از دریافت نخستین شکایت با فاصله کوتاه در ادامه ۲۷نفر دیگر از شهروندان هم که با همین شیوه ارقام مختلفی از حساب بانکی آن‌ها سرقت شده بود به پلیس فتا استان مراجعه و شکوائیه‌های خود را برای ردزنی عاملان این اقدام ارائه کردند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: مجموع ارقامی که در این پرونده از حساب شکات خارج شده بود افزون بر ۱۰میلیارد ریال را نشان می‌داد. از همین رو با دستور فوری که صادر شد رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

دستگیری متهمان حین ارتکاب جرم

وی تصریح کرد: با توجه به ادله موجود در پرونده‌ها و بررسی‌های فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، رد متهمان در فضای مجازی شناسایی شد و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با مرجع قضایی، متهمان در حالی که همچنان سرگرم خالی کردن حساب دیگر طعمه‌ها و ارتکاب جرم بودند دستگیر شدند.

سرهنگ جهانشیری در تشریح نحوه اجرای نقشه متهمان بیان کرد: متهم ردیف اول در مواجهه با ادله فنی غیرقابل انکار بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد: پس از آشنایی با نحوه کار دستگاه اسکیمر و تهیه آن وسوسه شدم و به بهانه دست‌فروشی با قیمت بسیار نازل مشتریانی دور خود جمع کرده و با توجه به سرعت عمل به‌کارگرفته شده موفق به استخراج اطلاعات بیش از ۴۰۰ کارت بانکی شدم اما برای تکمیل نقشه خود به همدستی نیاز داشتم که از قسمت کاریابی دیوار این مشکل را نیز هموار ساخته و با فریب یکی از شهروندان از وی خواستم در دست‌فروشی جوراب و ماسک سه‌لایه همراهی‌ام کند که با توجه به حقوق و مزایای در نظر گرفته شده او نیز با کمال میل پذیرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: پس از اعتراف دیگر متهم این ماجرا، آن‌ها به همراه ادله موجود در پرونده که حاوی دو لپ‌تاپ با قدرت پردازش و گرافیک حرفه‌ای بالا، دو دستگاه اسکیمر بی‌سیم، میکرو دوربین وایرلس، تعداد یک هزار کارت خام بانکی، تعداد ۹۸ کارت بانکی کپی شده، دو دستگاه ps۴  ، دو دستگاهpos ، چندین سکه تمام و نیم سکه بهار آزادی بود، برای تعیین تکلیف نهایی به دادسرا منتقل شدند.

توصیه‌های پلیس را فراموش نکنید

رئیس پلیس فتا استان به تمامی دارندگان کارت‌های بانکی توصیه کرد: هنگام خرید از دستگاه کارت‌خوان رمز کارت خود را در نهایت محرمانگی و شخصاً وارد کنید و همیشه کارت جداگانه‌ای برای خرید مایحتاج روزانه خود با موجودی کم داشته باشند تا اگر به هرنحوی هدف این‌گونه اقدام‌ها قرار گرفتند موجودی زیادی در کارت بانکی وجود نداشته باشد تا میزان زیان وارده کاهش یابد.

از سوی دیگر بارها اعلام و هشدار داده‌ایم که همشهریان عزیز نباید کارت بانکی خود را برای حساب وجه خرید به دیگران بدهند و باید خود آن‌ها اقدام به کشیدن کارت کنند، از سوی دیگر اگر در حین خرید مشاهده کردید فردی کارت شما را در محلی می‌خواهد روی دستگاه بکشد که از دید شما مخفی می‌ماند از او بخواهید کارت‌خوان را در دسترس شما قرار دهد چراکه زمانی کارت بانکی شما توسط باندهای اسکیمری کپی می‌شود که شما نمی‌توانید مشاهده کنید کارت شما روی چه دستگاهی کشیده و چند بار کشیده می‌شود. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان برای ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبری بلافاصله با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار کرده تا از دریافت خدمات فوری سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی از به‌روزترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.