سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز و آموزشگاه‌های غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید کرد.

آموزشگاه‌های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل شود

به گزارش قدس آنلاین، یوسف امینی در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران خراسان رضوی که به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت محدود با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف سینمایی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سینما یک نهاد اجتماعی در درون جامعه است و با سایر نهادها مثل اقتصاد و سیاست در ارتباط است و نباید به آن صرفا نگاه تفننی و سرگرم کننده داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت استان و مشهد در زمینه تولیدات فاخر سینمایی از نظر محتوا و امکانات بسیار بالاست، اما تاکنون ورود جدی به تولیدات کلان سینمایی نشده است.

امینی با اشاره به خسارت‌هایی که به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری ناشی از کرونا در طی ۱۸ ماه گذشته به سینماها وارد شده است، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت شهری و شهردار جدید مشهد، بار دیگر شاهد رونق سینماها و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مشهد باشیم.

وی با اشاره به سخنان برخی از اساتید و سینماگران حاضر در مراسم، آموزش اصولی و صحیح را پایه و مبنای پیشرفت همه هنرها دانست و بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز و آموزشگاه‌های غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید کرد.

در این جلسه تعدادی از فعالان سینمایی استان پیرامون مشکلات این هنر از جمله لزوم جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز آموزشی سینما، معافیت آموزشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدات سینمایی از عوارض شهرداری و معافیت‌های مالیاتی سخنانی بیان کردند. همچنین مدیران سینماها و نمایندگان انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمایی، شورای ساخت و بازبینی فیلم‌های کوتاه ویدیویی و انجمن سینمای جوانان استان در مورد جایگاه سینمای استان و برنامه‌های آینده این تشکل‌ها و مشکلات پیش روی خودشان مطالبی بیان کردند.

در این مراسم از خانواده‌های هنرمندان فقید سینمای خراسان، مرحوم شهاب ملت‌خواه، مرحوم احمد حلوی، مرحوم حسین پورحسین، مرحوم احمد فخر و مرحوم عرفانیان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.