سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان قوای مقننه و قضاییه برای حل مسائل زنان در دیدار اعضای این فراکسیون با رییس قوه قضاییه خبر داد.

 تشکیل کارگروه مشترک قوای مقننه و قضاییه برای حل مسائل زنان

به گزارش قدس آنلاین، سارا فلاحی در توضیح جلسه اخیر فراکسیون زنان با رییس قوه قضاییه، گفت: فراکسیون زنان در راستای بررسی دغدغه‌های این فراکسیون نسبت به حقوق زنان در ابعاد مختلف جلسه‌ای با رییس قوه برگزار کرد، در این جلسه بر تعامل دو قوه مقننه و قضاییه در راستای تسهیل در استیفای حقوق زنان تاکید شد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه بر مطالعه و بازخوانی پرونده‌هایی که به شناسایی خلاءهای قانونی در حوزه حقوق زنان کمک می‌کند، تاکید بسیار شد. علاوه بر این زندان زنان و توجه به فضا، رفتار پرسنل و کمک به رفع مشکلات زنان از مسائل مهم دیگری بود که فراکسیون روی آن تمرکز داشت، از همین رو پیشنهاد شد که کارگروه مشترک بین دو قوه برای حل مسائل زنان تشکیل شود.

فلاحی با اشاره به صحبت‌های رییس قوه قضاییه افزود:  «غلامحسین محسنی اژه‌ای» با تاکید بر نقش زن و خانواده در سلامت اجتماع گفت که باید منشور حقوق و مسئولیت زنان مصوب سال ۱۳۸۳ شورای انقلاب فرهنگی بررسی شود مبنی بر اینکه تا الان چه میزان از آن عملیاتی شده است. همچنین او در مورد زندانیان زن، بر اصلاح و تربیت به عنوان اولویت تاکید کرد و بر همکاری فراکسیون برای کاهش اطاله دادرسی و هم اندیشی و ارتباط بیشتر با معاونت‌های قوه قضاییه اشاره داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.