استاندار همدان خبر داد: در فاز نخست طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر، در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب از سد کلان وارد مخزن پشت سپاه می شود و مقرر شد در آینده نزدیک با وارد مدار شدن فاز دوم طرح انتقال آب، ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب از سد کلان وارد شبکه توزیع شود.

پس از سال ها انتظار آب تصفیه شده سد کلان به ملایر رسید

به گزارش قدس آنلاین، سید سعید شاهرخی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از مخزن پشت سپاه ملایر اظهار کرد: تامین آب شرب و کشاورزی برای مردم در سراسر استان از اولویت های مهم برنامه توسعه استان است و بر همین اساس سدهایی طراحی شده یا در حال ساخت است که نیاز ما را در بلند مدت تامن خواهد کرد.

شاهرخی ادامه داد: در سال ۹۸ با وجود بارندگی های شدید در اغلب استان ها و ایجاد مشکلاتی برای آنان، خوشبختانه در استان همدان به واسطه وجود سدها و مدیریت صحیح منابع آب، کمترین مشکلات را داشتیم.

وی به تنش آبی در کشور و همان طور در استان همدان اشاره و تصریح کرد: بدلیل مدیریت منابع آب متناسب با شرایط امسال، مشکل عمده ای نداریم به جز در شهر همدان که طرح آبرسانی اضطراری اجرا شده است.

شاهرخی ضمن درخواست از مردم همدان برای صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، اضافه کرد: در شهرستان ملایر پس از ساخت و بهره برداری از سد کلان، در اسفند ماه سال گذشته تصفیه خانه این سد به بهره برداری رسید و خوشبختانه موانع موجود در این خصوص نیز برطرف شده است.

استاندار همدان گفت: در این مرحله نیز ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب از سد کلان وارد مخزن پشت سپاه می شود و مقرر شد در آینده نزدیک با وارد مدار شدن فاز دوم طرح انتقال آب، ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب از سد کلان وارد شبکه توزیع شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه با کمک استاندار، فرماندار ویژه ملایر و نمایندگاه مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، آب سد کلان وارد شبکه توزیع آب شرب شهر شده است.

منصور ستوده  بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب با کیفیت و تصفیه شده از سد کلان وارد مخزن پشت سپاه شده و از آنجا به شبکه توزیع وارد می شود.

ستوده با بیان اینکه سه کیلومتر خط انتقال باقیمانده از مخزن مجاور سپاه تا مخزن پیرویلان با  ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، اضافه کرد: در هفته آینده با شست و شوی این سه کیلومتر خط انتقال و وارد مدار شدن آن، ظرفیت انتقال آب از سد کلان به ملایر به ۳۵۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

وی ادامه داد: قرار است تا سال ۱۴۱۵ حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب شهر ملایر از سد کلان تامین شود. همچنین ۵۰۰ هزار متر مکعب به شهرک صنعتی مرویل و یک میلیون متر مکعب به روستاهای در مسیر حقآبه تعلق گرفته است اما در مجموع کل تخصیص آب سد کلان برای شهر ملایر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.