به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ۶۰ روستای گیلان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید فاقد پوشش اینترنت هستند که این امر موجی از نگرانی‌ها را برای والدین دانش‌آموزان در آن مناطق به وجود آورده است.

سایه نبود اینترنت و آموزش مجازی در ۶۰ روستای گیلان

به گزارش قدس آنلاین، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانوارها بعد از شیوع کرونا در کشور در کنار مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بی‌شک مسئله تحصیل دانش آموزان است.

شیوع کرونا سبب شد تا هر کشور متناسب به توانمندی و زیرساخت‌هایش برای پیشبرد اهداف آموزشی خود در مدارس راه‌حلی را اتخاذ کند، که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به دلیل بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب به آموزش مجازی  و از راه دور بدون هیچ‌گونه مشکلی روی آوردند.

بعد از تعطیلی مدارس توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا دانش آموزان یادگیری مطالب درسی را از طریق فضای مجازی دنبال کرده و معلمین هم با ایجاد گروه‌های مختلف پیام‌رسان‌های داخلی سعی در پیشبرد اهداف تحصیلی دانش‌آموزان داشتند.

اپلیکیشن شاد یکی از برنامه‌های ایجادشده برای معلمین و دانش آموزان به‌منظور استفاده راحت از بستر فضای مجازی بوده است ولی اپیلیکشن هم دارای مشکلات فراوان بوده و دانش آموزان روستایی که به اینترنت و گوشی‌های هوشمند دسترسی نداشتند مشکلاتی را ایجاد کرد و این روند در برخی از مناطق ادامه‌دار است.

با گذشت یک سال از آغاز آموزش مجازی در کشور، هنوز هستند دانش‌آموزانی که در گیلان از اینترنت مناسب بهره‌مند نیستند و این ضعف امکانات زیرساختی منجر به عقب‌ماندگی از دروس شده است.

در گیلان بیش از دو هزار و ۵۰۰ روستا وجود وارد که اغلب آنان دارای شبکه‌ اینترنت هستند و آموزش مجازی و نیمه‌حضوری در آن مناطق در حال انجام است.

ولی علیرغم اقدامات به‌منظور برداشتن موانع موجود بر سر آموزش مجازی و ایجاد اینترنت با سرعت زیاد در روستاهای گیلان ولی به گفته فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در سال گذشته ۲۰۰ روستای گیلان  به ارتباطات پهن باند دسترسی نداشتند که این آمار در سال جاری با ایجاد ۳۵ سایت جدید و ارتقاءیافته این آمار به ۱۰۰ روستا کاهش پیدا کرده است.

وی با به‌حق دانستن دغدغه خانواده دانش آموزان ساکن در روستاهای فاقد اینترنت در گیلان در آستانه سال جدید تحصیلی می‌گوید ۱۵ سایت جدید در گیلان به زودی راه‌اندازی می‌شود و با توجه به این افزایش، ۴۰ روستای دیگر تحت پوشش پهنای باند قرار گرفته و نگرانی بخش اعظمی از خانوارهای روستایی برطرف می‌شود.

آن‌طور که مشخص است به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ۶۰ روستای گیلان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید فاقد پوشش اینترنت هستند که این امر موجی از نگرانی‌ها را در آن مناطق به وجود آورده است.

با توجه به شرایط ایجادشده در ۶۰ روستای فاقد اینترنت، لازم است آموزش‌وپرورش نسبت به ارسال درس‌نامه به آن مناطق اقدام کرده و یا در غیر این صورت آموزش حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در مدارس آن ۶۰ روستا اجرایی کند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.