فرودگاه همدان که از قبل از کرونا هم پروازهایش یا تعطیل بود یا کاهش یافته بود، با آمدن کرونا کلا پروازی ندارد و از پروازهای اربعین نیز سهمی ندارد.

فرودگاه همدان سهمی از پروازهای اربعین نگرفت/ تعطیلی که تمامی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، انگار تعطیلی فقط برای فرودگاه همدان آمده است، انگار وقتی کرونا هم آمد این فرودگاه همدان است که باید در اولین فرصت پروازها را کم کند یا تعطیل شود، این قصه آزاردهنده فرودگاه دیگر تکراری شده تا حدی که دیگر کسی به فکر نیست.

طی سال‌های اخیر فرودگاه همدان برای افزایش پروازها دورخیز کرد تا جایی که برج مراقبت را تجهیز و باند فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر آماده شد و بعد از چند سال برقراری پروازهای حج عمره و تمتع در بخش بین المللی و پروازهای مشهد، کیش و تهران در بخش داخلی، مجدد پروازها لغو شدند.

فرودگاهی که تجهیزات زیادی دارد، هنوز بلااستفاده مانده و فقط پتکی شده تا دائم بر سر همشهریانمان بکوبیم که فرودگاه همدان، بین‌المللی است و این میزان اعتبار برای آن هزینه شده است، اما مگر هزینه کردن تنها کافیست وقتی استفاده‌ای از آن نمی‌شود!

فرودگاه همدان قبل از کرونا هم فعالیت آنچنانی نداشت چه برسد به ایام کرونا؛ اما اگر پروازهای ثابت ندارد حداقل می‌توانست برای سفرهای اربعین امسال متقاضی شده و اقدام کند تا علاوه بر خدمت‌رسانی به شهروندانی که چشمشان به پروازهای همدان خشک شده به استان‌های اطراف هم خدمات دهد.

گفته می‌شود فرودگاه همدان تعطیل نیست و در زمینه آموزش و پروازهای نظامی و پشتیبانی فعال است اما این پروازها چگونه نمود عینی می یابد وقتی مردم نتوانند از همدان به عراق سفر کنند یا شاهد برقراری پروازهایی به مشهد و تهران و... باشند.  

از بین‌المللی بودن فرودگاه همدان همین بس که فقط چند پرواز حج داشت و تمام؛ در حالی که بارها با در میان گذاشتن برقراری پروازهای خارجی از جمله دبی، ترکیه و عراق دل همدانی‌ها آب شد اما پروازها هیچ وقت برقرار نشد.

فرودگاه عریض و طویل همدان که چند استاندار اخیر و نمایندگان مجلس بارها برای فعال شدن آن در سطح ملی رایزنی کردند هنوز نتوانسته جایگاه خود را بیابد در حالی که قرار بود خدمات این فرودگاه بین‌المللی، غرب کشور را نیز پوشش دهد.

جای سوال است وقتی در سایر استان‌ها با رعایت پروتکل‌ها پروازها برقرار می‌شود چرا فقط کرونا دست از یقه فرودگاه همدان برنمی‌دارد و اینجا نمی‌توانیم پرواز داشته باشیم، وقتی که همان پروازهای گاه گاه از همدان به مشهد، تهران و کیش هم دلخوشی خوبی برای ما همدانی‌ها بود.

سخن در باب فرودگاه همدان زیاد است اما دیگر زبان قاصر است از درخواست‌ رسانه‌ای‌ها به مدیران که به داد فرودگاه همدان برسند و اینگونه است که سکوت و سکون فرودگاه دیگر با ما عجین شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در همین راستا در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برقراری پروازهای فرودگاه همدان از وزیر راه و شهرسازی پیگیری می‌شود تا در آینده بتوانیم سفر هوایی را رونق دهیم.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی بیان کرد: فرودگاه همدان که با عراق فاصله کمتری دارد باید سهمی از پروازهای اربعین داشت که این موضوع را نیز پیگیر خواهیم شد.   

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.