نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است از رئیس سازمان انرژی اتمی و دبیر شورای عالی امنیت ملی جهت حضور در مجلس دعوت شود تا توضیحاتی درباره سفر اخیر گروسی دهند.

«اسلامی و شمخانی» در مورد توافق با گروسی به مجلس توضیح دهند

به گزارش قدس آنلاین، مالک شریعتی در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: در سفر اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، جلسات و توافقاتی حاصل شده که اطلاع رسانی کافی آن برای مجلس و افکار عمومی ضروری است.

وی بیان کرد: الان جنگ، جنگ روایت هاست و از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم که رئیس سازمان انرژی اتمی و دبیر شورای عالی امنیت ملی به مجلس بیاید و توضیحاتی درباره جلسات و توافقات انجام شده با گروسی به نمایندگان ارائه دهند.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی گفت: ما به زودی تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی را آغاز خواهیم کرد و دنبال انجام یک کار حرفه‌ای هستیم تا هم خلاءهای قانونی برطرف شودو هم متخلفان معرفی شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر مجموعه‌ای که یک ریال از بیت المال استفاده کند، در هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است سامانه‌ای هم در این زمینه برای دریافت گزارش های مردمی ایجاد شود.

شریعتی ادامه داد: تحول در بودجه ریزی کشور اهمیت زیادی دارد و مقام معظم رهبری هم از سال ۹۷ تاکید فرمودند که تحول در ساختار بودجه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بانیان وضع موجود در سازمان برنامه و بودجه که اعتقادی به این تحول نداشتند یا عزم و اراده ای برای ایجاد تحول ساختاری در بودجه نداشتند مجددا حکم گرفتند و مسئول تدوین بودجه ۱۴۰۱ شدند.

وی اظهار داشت: کسری بودجه یکی از مشکلات اساسی کشور است و لازم است تحول اساسی در ساختار بودجه ایجاد شود و دولت یک بودجه خوب و بی اشکالی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.