«هنر پسماند صفر» عنوان نمایشگاه هنری در آلمان است که آثار آن با زباله‌های غیر قابل بازیافت ساخته شده‌اند.

وقتی زباله‌های غیرقابل بازیافت اثر هنری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، «هنر پسماند صفر» عنوان نمایشگاه هنری در آلمان است که آثار آن با زباله‌های غیر قابل بازیافت ساخته شده‌اند. هدف این نمایشگاه که با استقبال کم‌نظیری در آلمان مواجه شده است، جلب توجه عموم مردم به آثار مخرب تولید زباله‌های غیرقابل بازیافت و تاثیر آن بر روی محیط‌زیست است. این نمایشگاه قرار است در ایستگاه‌های قطار سراسر آلمان برگزار شود.

نمایشگاه «هنر پسماند صفر» که در حال حاضر در ایستگاه مرکزی قطار هاله برگزار شده است، قصد دارد تا آگاهی عمومی از آثار مخرب زباله‌های غیرقابل بازیافت را افزایش دهد. «ناتالی لوشکا» از مسئولان شرکت راه‌آهن آلمان درباره برگزاری نمایشگاه در ایستگاه‌های قطار گفت: ما می‌خواهیم توجه عموم مردم را به مشکل بزرگ تولید زباله‌های غیرقابل بازیافت جلب کنیم. این امر در آینده‌ای نزدیک به یک معضل بزرگ محیط‌زیستی در سطح جهان بدل خواهد شد.

 همه ما بیش از حد زباله تولید می‌کنیم

«هرمان بنکه» مجسمه‌ساز اهل زاکسن-آنهالت از جمله هنرمندانی است که در این نمایشگاه شرکت کرده. این هنرمند درباره شرکت در نمایشگاه «هنر پسماند صفر» گفت:من برای خلق اثرم، از شرایط آفریقا الهام گرفتم. در آنجا نه تنها بسیاری از زباله‌های صنعتی آلودگی ایجاد کرده، بلکه زباله‌های بخش خصوصی و خانه‌ها نیز دردسرساز شده است. به نظر من مسئله زباله در سراسر جهان، یک مشکل سیستماتیک است.

او معتقد است که برگزاری نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای فرهنگی می‌تواند تاثیر بیشتری در آگاه‌سازی عمومی داشته باشد. این هنرمند آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «هنر پسماند صفر»، شرکت‌کنندگان را از عواقب خطرناک استفاده از زباله‌های غیرقابل بازیافت آگاه و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به حفظ محیط‌زیست بیشتر توجه کند.

چشممان را بر عواقب مخرب آلودگی محیط زیست نبندیم

آثار هنری ساخته شده از زباله در این نمایشگاه که در ۱۵ ایستگاه قطار در سراسر آلمان برپا می‌شود، روی نمایشگرهای بزرگ به نمایش در می‌آید تا مشکل زباله‌های غیرقابل بازیافت را به شکل خلاقانه نشان دهد. در صفحه نمایش و از طریق اسکن کد QR با تلفن همراه، بازدیدکنندگان نه تنها می‌توانند در مورد آثار هنری اطلاعات بیشتری کسب کنند، بلکه روند ساخت آثار و خلاقیت هنرمند مربوطه را در فیلم‌های کوتاه می‌بینند.

به گفته «ناتالی لوشکا» مدیر ایستگاه کارستن کملر، این واقعیت است که هیچ‌کس نمی‌تواند چشم بر عواقب مخرب آلودگی محیط زیست ببندد. به عنوان مثال، اقیانوس‌ها که متن اصلی نمایشگاه هستند، به دلیل انبو زباله‌های پلاستیکی که در آن‌ها ریخته شده است، برای جانداران زیرآب و پرندگان دریایی به محیطی خطرناک بدل شده‌اند. بنابراین وقت آن است که تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری را بیدار کرده و آنها را از این موضوع آگاه کنیم.

به گفته اداره آمار فدرال، هر فرد در آلمان به طور متوسط سالانه ۴۵۷ کیلوگرم زباله خانگی تولید می‌کند. بانک جهانی نیز به این نتیجه رسیده است که اگر رفتار انسان‌ها تغییر نکند، از سال ۲۰۵۰، ‌ سالانه ۳.۴ میلیارد تن زباله در سراسر جهان تولید می‌شود.

بنابراین برگزاری رویدادهای مانند نمایشگاه «هنر پسماند صفر» می‌تواند کمک زیادی به آگاه‌سازی عمومی داشته باشد.  

منبع:فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.