تیم فوتبال پرسپولیس با گل دقیقه پایانی مهدی ترابی موفق شد استقلال تاجیکستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

شکست استقلال مقابل پرسپولیس؛ یکه‌تازی شاگردان گل‌محمدی در آسیا

به گزارش قدس آنلاین، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شد که در یکی از حساس ترین دیدارهای این مرحله، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۹:۳۰ امروز سه شنبه در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه پامیر تاجیکستان به مصاف استقلال این کشور رفت که موفق شد با تک گل مهدی ترابی میزبان را شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که توانسته بودند به عنوان سرگروه از گروهشان به این مرحله صعود کنند.

استقلال تاجیکستان از گروه اول توانسته بود بالاتر از تیم های الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و آلمالیق ازبکستان به این مرحله بیاید و پرسپولیس هم که بیشترین امتیاز را از مرحله گروهی کسب کرد بالا تر از تیم های الوحده امارات، الریان قطر و گوا هند به این مرحله رسید.

قضاوت این دیدار به عهده هیروکی کیمورا داور ژاپنی بود.

این اولین بازی پرسپولیس در فصل جدید بود و سرخپوشان در حالی پای به این دیدار گذاشتند که نسبت به مرحله گروهی  تغییراتی داشتند. محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو که از جمع سرخپوشان جدا شده بودند و علی شجاعی، کمال کامیابی نیا و  مهدی مهدیخانی به خاطر مصدومیت این بازی را از دست دادند.

از طرفی از بین رضا دهقانی، علیرضا ابراهیمی، حامد پاکدل، علی نعمتی و رضا اسدی که تازه به پرسپولیس آمدند، تنها اسدی در ترکیب پرسپولیس قرار داشت.

پرسپولیس در نیمه نخست از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشت و سعی داشت با ارسال از جناحین به دروازه حریف نزدیک شود.

در دقیقه ۱۶ نیز اولین شوت میزبان به سمت دروازه پرسپولیس شلیک شد که لک به راحتی این توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه ۱۹ فرجی از داور کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه ۲۰ استقلال چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه آنها به دیوار دفاعی برخورد کرد.

در دقیقه ۳۹ نیز ضربه بازیکن استقلال را حامد لک مهار کرد.

پرسپولیسی‌ها سعی داشتند با پرس از جلو و سانتر دفاع چند لایه استقلال را بشکافند و موقعیت هایی را هم خلق کردند اما در گلزنی موفق نبودند.

این دیدار در نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در شروع نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ استقلالی‌ها در یک ضد حمله سریع صاحب موقعیت شدند که ضربه راه دور محکم علیشر جلیلوف را لک با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد.

پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم سعی داشتند با پاسکاری‌های تند و سریع پشت محوطه التصلال راه نفوذ به دروازه میزبان را پیدا کنند.

در دقیقه ۵۰ روی حرکت انفرادی نعمتی پرسپولیس از جناح راست صاحب موقعیت شد که پاس در عرض این بازیکن با شوت امیری همراه بود اما ضربه او پس از برخورد با مدافع استقلال تاجیکستان دفع شد.

در دقیقه ۶۵ سانتر ترابی خطر جدی را روی دروازه تیم میزبان ایجاد کرد که ضربه فرشاد فرجی را دروازه بان  استقلال مهار کرد.

جدی ترین خطر این دیدار در دقیقه ۶۸ رخ داد جایی که پاس زیبای عبدی وحید امیری را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما تعلل او و همچنین رضا اسدی موجب شد تا این موقعیت از دست برود.

۱۰ دقیقه بعد سانتر زیبای عالیشاه و ضربه مهدی عبدی را باز هم دروازه بان استقلال مهار کرد. در دقیقه ۸۲  ضربه اسدی راهی به دروازه تیم میزبان نداشت.

در دقیقه ۹۰ بازی ضربه پای چپ زیبای مهدی ترابی از زاویه بسته وارد دروازه استقلال شد تا مقاومت این تیم شکسته شود.

در دقیقه ۹۳ حامد لک توانست ضربه بازیکن حریف را مهار کند.

این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید تا شاگردان گل محمدی راهی مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا شوند.

ترکیب استقلال تاجیکستان:

مخرالدین خسنوف، زهیر ژورابوئف، الکسی لارین، اختم نظروف، منوچهر صفروف، امیربک جورابوئف، اسلام زوئیروف، علیشر جلیلوف، وحدت هانونوف، منوچهر جلیلوف و رستم سوئیروف

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، امید عالیشاه(۷۹ حامد پاکدل)، مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی(۷۹ عیسی آل کثیر)

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.