مجسمه «قاشق آزادی» به یاد ۶ زندانی فلسطینی که توانستند با قاشق و حفر تونل از زندان صهیونیست‌ها بگریزند، ساخته شد.

مجسمه «قاشق آزادی» به یاد فرار بزرگ فلسطینی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته بود که ۶ زندانی فلسطینی توانستند با حفر تونل با قاشق از سلول خود در زندان جلبوع رژیم صهیونیستی فرار کنند. آن‌ها ماه‌ها با یک قاشق زنگ‌زده که از دید مأموران زندان مخفی کرده بودند، یک تونل حفر کردند و توانستند از زندان فرار کنند. این اتفاق طی ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و موجب خشنودی فلسطینیان و هنرمندان آزاده جهان شد.

یکی از این هنرمندان، «میثم عبدال» مجسمه‌ساز کویتی است که پس از این اتفاق، مجسمه‌ای با عنوان «قاشق آزادی» ساخت و آن را  به مردم قهرمان فلسطین تقدیم کرد.

او از اینکه جبروت و تکبر صهیونیست‌ها با یک قاشق شکسته شد و تلخی ذلت را چشیدند، ابراز خشنودی کرده و سپس آیه ۱۳۹ ال عمران را یادآور شده است:  «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ؛ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!»

چندی پیش هم «رعنا الرملاوی» هنرمند مجسمه‌ساز فلسطینی این فرار بزرگ را در قالب تندیس‌های شنی روایت کرده بود.

 از ۶ زندانی فراری فلسطینی، ۵ نفر از این افراد عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین بودند و یک نفر هم بت نام «زکریا الزبیدی» از فرماندهان سابق گردان‌های الاقصی بود. ۲ زندانی در ساعات اولیه فرار در یک پارکینگ دستگیر شدند و ۲ نفر دیگر هم در نزدیکی شهر ناصریه دستگیر شدند. اما رژیم صهیونیستی هنوز موفق به دستگیری ۲ زندانی دیگر نشده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.