مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ۸۰ درصد از مساحت این استان در معرض خشکسالی شدید قرار دارد و به همین منظور اقدامات لازم در حال انجام است.

۸۰ درصد مساحت سمنان؛ در معرض خشکسالی شدید

به گزارش قدس آنلاین، علی خداداد ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته، بازدیدهای مشترکی بین استان‌های سمنان و گلستان در زمینه اطفای حریق جنگل صورت گرفت.

وی اضافه کرد: بازدید از مناطق سیل زده سرکویر، پشتکوه مهدی‌شهر و رامه بالا و پایین طی ۶ ماه گذشته سال ۱۴۰۰ انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان عنوان کرد: پیگیری اعتبارات خشکسالی و سرمازدگی طی مکاتبات مستمر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

خداداد گفت: ۸۰ درصد از مساحت استان سمنان در معرض خشکسالی شدید قرار دارد و برای این منظور اقدامات لازم صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیگیری و توزیع منابع اعتباری سالک نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: خرید دام مازاد عشایر، بیمه‌ها و پیگیری منابع اعتبارات ملی از مجموعه اقداماتی است که در حوزه مسائل مرتبط با مدیریت بحران صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۲ حادثه از جمله ۱۲ مورد سیل و آب‌گرفتگی، ۶ مورد زلزله، آتش‌سوزی جنگل و مراتع دو مورد، یک مورد یخبندان و یک مورد تگرگ ثبت شده است.

خداداد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون، هشت میلیون و ۴۳۵ هزار میلیون ریال اعتبارات خشکسالی، چهار میلیون و ۴۰۵ هزار میلیون ریال اعتبارات سرمازدگی در دو مرحله و یک‌میلیون و ۶۵۷ هزار میلیون ریال اعتبارات سیل، طوفان و تگرگ به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر در استان سمنان ۱۴ پایگاه چندمنظوره، ۲۹ مرکز اورژانس، ۱۵ مرکز امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر، ۲۰ راهدارخانه و ۶۱ مرکز اسکان اضطراری وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری در این استان ۷۶.۹ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته زراعی، بالغ بر ۵۱ درصد کاهش یافت.

خداداد عنوان کرد: همچنین ۶۵ روز یخبندان در سال زراعتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان سمنان به ثبت رسیده است.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: احصای بار مالی و صدور تضمین‌نامه منابع مورد نیاز اجرای بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم و تمدید تسهیلات سر رسید شده ناشی از خسارت‌دیدگان، توسط جهاد کشاورزی و شبکه بانکی استان انجام شود.

وی تأکید کرد: در خصوص تعیین تکلیف وظایف مربوط به لایروبی رودخانه‌ها در محدوده داخل شهر بین شهرداری‌ها و وزارت نیرو، اقدامات لازم انجام گیرد.

استاندار سمنان گفت: تأمین اعتبار به منظور تهیه سِت‌های غواصی برای جمعیت هلال‌احمر استان و استفاده در مناطق و شهرستان‌های مورد نیاز، توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.