دبیر طرح ملی تلاوت گفت: قریب به ۷۰۰ نفر از ۲۸ استان در دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) ثبت نام کردند که دوره پیش‌نیاز آن تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

بهره‌مندی ۷۰۰ قرآن‌آموز از دوره پیش‌نیاز طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت ضمن بیان این مطلب گفت: قریب به ۷۰۰ نفر از ۲۸ استان در دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) ثبت نام کردند که دوره پیش نیاز طرح در چهار سبک تقلیدی مصطفی اسماعیل، شحات محمدانور، عبدالباسط، محمدصدیق منشاوی از ۱۰ شهریورماه آغاز شد و تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دوره پیش‌نیاز هم برای کلاس‌های حضوری و هم غیرحضوی برنامه‌ریزی شد، اما استقبال از دوره‌های غیرحضوری بیشتر بود، ادامه داد: بنابراین برای نوجوان پس از عضویت در ایتا، گروه‌های مجزا در بخش دختران و پسران تشکیل شد. کلاس‌های اولیه در ۱۲ جلسه برنامه‌ریزی شد، سه جلسه اول به صورت ضبط شده، تهیه شد. جلسه نخست بر مبنای کتاب راهنما ویژه خانواده‌های طرح ملی تلاوت برنامه‌ریزی شد.

مقدم‌کیا اضافه کرد: در جلسه نخست به شش محور شامل طرح ملی تلاوت و شرح برنامه‌های آن، اهمیت تقلید تلاوت قرآن، اهمیت فراگیری ترجمه و مفاهیم در تلاوت قرآن، دوره تقلید صدا در سن بلوغ پسران، اهمیت تلمذ و شاگردی در فراگیری قرآن و احترام به اساتید، آماده سازی امکانات و مدیریت تمام برنامه‌ها از سوی خانواده‌ها پرداخته شد.

دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به اینکه در کنار آن، دو جلسه برای اهمیت تقلید صحیح و آشنایی با سبک‌ها در طرح ملی تلاوت برگزار شد، ادامه داد: یک جلسه تئوری و یک جلسه اجرایی بود که طی آن نحوه تقلید کردن صحیح از استاد آموزش داده شد. طی این جلسات از قرآن‌آموزان درخواست شد تا با انتخاب قطعات و اساتید و تقلید از آنها، فایل‌های خود را به منظور ارزیابی ارسال کنند.

وی بیان کرد: طی این هفته کلاس‌های آنلاین و حضوری شروع شده است تا قرآن‌آموزان طی شش جلسه، الگوی تلاوت خود را قطعه قطعه و طبق برنامه محضر اساتید تلاوت کنند تا ایرادات آنها برطرف شود. همچنین یک جلسه محفل قرآنی در نظر گرفته شده است که از سوی اساتید دوره برگزار می‌شود که طی آن قرآن‌آموزان باید قطعات تلاوتی را که به عنوان الگو انتخاب کرده‌اند، ارائه کنند.

مقدم‌کیا اضافه کرد: در پایان نیز به منظور اخذ آزمون و ارزیابی قرآن‌آموزان، قطعات به صورت کامل تلاوت می‌شود و به ستاد ارسال می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا ترم نخست دهمین دوره طرح ملی تلاوت از ۱۵ تا ۲ مهرماه برگزار شود.

وی درباره حضوری یا غیرحضوری بودن این ترم، بیان کرد: به دلیل اینکه استقبال در این شرایط از دوره‌های غیرحضوری بیشتر است، این ترم نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا» با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود. همچنین طول مدت دوره‌های این طرح دو ساله است و سپس استعدادهای برتر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.