یک منبع آگاه در دولت انگلیس از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعمال تغییرات مهم و گسترده در کابینه دولت انگلیس خبر داد.

تصمیم نخست وزیر انگلیس برای ایجاد تغییرات گسترده در کابینه وزرا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، یک منبع آگاه در دولت انگلیس از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعمال تغییرات مهم و گسترده در کابینه انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه دلیل این اقدام «بوریس جانسون» را تلاش برای پایبندی بیشتر به وعده های انتخاباتی خود دانست.

وی گفت: نخست وزیر امروز عصر، با هدف تمرکز بر یکپارچه سازی و ارتقا (کارکنان) در تمامی کشور، وزرای جدید را منصوب خواهد کرد.

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

لازم به ذکر است نظرسنجی انجام شده از سوی روزنامه «تایمز» و مرکز سنجش افکار «یوگاو» حاکی از آن است که حمایت مردمی از حزب متبوع «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۹ رسیده است.

از ژانویه امسال به این سوی، حمایت از حزب محافظه کار انگلیس با پنج پله سقوط به ۳۳ درصد رسیده حال آنکه حمایت از حزب اپوزیسیون «کارگر» با یک پله صعود، به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

اصلی‌ترین دلیل کاهش محبوبیت محافظه کاران، طرح جانسون مبنی بر افزایش مالیات کارگران، کارمندان و برخی از سرمایه گذاران به نفع رفع بحران مالی نظام سلامت و خدمات اجتماعی بوده است.

حزب محافظه کار در حالی محبوبیت خود را از دست می‌دهد که این روزها دولت بوریس جانسون از بابت همدستی با آمریکا در خروج شتاب زده از افغانستان به شدت تحت فشار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.