وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با احتساب اوراق منتشر شده در «هفته هفدهم»، از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۱۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان اوراق مالی منتشر کرده است.

انتشار ۱۱۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان اوراق مالی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)،   وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای تأمین مالی بهینه، هفدهمین هفته عرضه اوراق بدهی را برگزار کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌ بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به طور کلی مبلغ ۱۰ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به شرح جدول زیر به فروش رسید.

با احتساب مبلغ مندرج در جدول فوق، تاکنون در مجموع ۳۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۳۵ درصد از طریق بازار پول و ۶۵ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری شانزده هفته عرضه اوراق بدهی دولت تا تاریخ سوم شهریور ۱۴۰۰، در مجموع معادل ۱۰۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان شامل ۸۱ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۲۲ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده بود که جزئیات آن در جدول زیر آمده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) بر اساس وظایف قانونی و تخصصی خود با استناد به نتایج تحلیل جامع «روند تحولات متغیرهای اقتصادی» و «روند سنجه‌های پایداری بدهی‌های دولت در قالب سناریوهای مختلف» و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و نیز با درنظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست‌گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی و ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می‌کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال ۱۴۰۰ نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری هفده هفته عرضه اوراق بدهی و یک مرحله پذیره‌نویسی اوراق اقدام کرده که از این طریق تا این تاریخ، در مجموع ۱۱۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان شامل ۳۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و ۸۱ هزار میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.