سخنگوی دولت پاکستان اعلام کرد: سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه دیدار و درخصوص تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه تحولات افغانستان گفت وگو خواهند کرد.

 رئیسی و عمران‌خان در "دوشنبه" دیدار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین از منابع رسمی پاکستان، این اولین دیدار سران دو کشور همسایه ایران و پاکستان پس از پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز کار دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

«فواد حسین» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پاکستان با تشریح دستور کار سفر امروز نخست وزیر این کشور به تاجیکستان و حضور وی در اجلاس سران شانگهای، اعلام کرد: عمران‌خان قرار است در حاشیه این اجلاس با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون تعمیق روابط دوجانبه به ویژه آخرین تحولات افغانستان رایزنی کند.

وی افزود: دیدار با پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه نیز نهایی شده بود اما به دلیل قرنطینه شدن وی، این دیدار به فرصت‌های بعدی موکول شد. نخست وزیر پاکستان همچنین با رئیس جمهوری چین و سایر رهبران کشورهای حاضر در اجلاس شانگهای دیدار خواهد کرد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان اظهار داشت: بررسی وضعیت افغانستان موضوع مهم و اولویت دستور کار سران شانگهای خواهد بود و ما تلاش داریم تا در کنار دیگر همسایگان و بازیگران منطقه‌ای به صلح و ثبات در افغانستان کمک کنیم.

وی گفت: «چشم‌انداز آسیای مرکزی» از جایگاه کلیدی در سیاست خارجی پاکستان برخوردار است و سفر پیش روی عمران‌خان به تاجیکستان گامی بلند در مسیر گسترش همکاری‌ها با کشورهای آسیای میانه به حساب می‌آید.

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای از امروز با حضور نمایندگان ارشد کشورهای عضو و ناظر، کار خود را در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.