نخست‌وزیر عراق با تاریخی خواندن روابط تهران و بغداد، اعلام کرد که در سفر اخیر به ایران درباره توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی توافق کرده است.

نخست‌وزیر عراق: برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران توافق کردیم

به گزارش قدس آنلاین، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز ، در جلسه هیأت دولت این کشور جزئیاتی درباره سفیر اخیر خود به ایران ارائه کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (وارع)، مصطفی الکاظمی در این خصوص گفت: «گفت‌وگوهای ما در جریان سفر به ایران ثمربخش بود».

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: «با ایران بر سر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی به توافق رسیدیم».

مصطفی الکاظمی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش روابط میان بغداد و تهران را تاریخی و محکم توصیف کرد.

نخست‌وزیر عراق، روز یکشنبه، هفته جاری در صدر هیأتی بلندپایه وارد تهران شد و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه، در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست آیت‌الله رئیسی و مصطفی الکاظمی نخست توضیح داد: «سفر الکاظمی در راستای روابط بسیار نزدیک ایران و عراق انجام شد. نخست وزیر عراق به عنوان اولین مقام ارشد خارجی بعد از تحلیف به ایران سفر کرد و هیأت بلندپایه‌ای را به همراه داشت و گفت‌وگوهای بسیار خوبی در تهران انجام شد و تمرکز بر مسائل اقتصادی و تجاری و پروژه‌های در دست اجرا بود، مثل پروژه راه‌آهن بصره - شلمچه و همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، نفت و گاز و... بود».

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «درباره دو موضوع خاص تبادل نظر شد. یکی در حوزه تسهیل روادید تردد اتباع دو کشور و همچنین در خصوص زوار اربعین».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.