فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، حضور تماشاگران در ورزشگاه ها را از اواخر مهر ۱۴۰۰ امکان پذیر دانست.

ورود به ورزشگاه ها از اواخر مهر/اثربخشی واکسن اسپوتنیک لایت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی گفت: پیش بینی می‌کنم از اواخر مهر ۱۴۰۰ افرادی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند می‌توانند در ورزشگاه و استادیوم‌ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: با روند کاهشی که در تعداد بیماران کرونایی شاهد هستیم، می‌توانیم به زودی برخی از فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی را آغاز کنیم.

زالی تاکید کرد: البته طبق شیوه نامه‌های بهداشتی در ورزشگاه یکصد هزار نفری، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد تماشاگر می‌تواند در این ورزشگاه غیر مسقف حضور پیدا کند.

وی در ادامه به واکسن اسپوتنیک لایت اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت نتیجه مطالعات و بررسی بالینی خود را در خصوص واکسن «اسپوتنیک لایت» طی کرد و سپس به مؤسسه گامالیای روسیه ارسال نمود. با توجه به بعضی از عوارض بیولوژیک و اثربخشی دوز اول و دوم این واکسن را به یک تک دوز تبدیل کرد.

زالی افزود: طبق مطالعات انجام شده در روسیه واکسن تک دوز اسپوتنیک لایت عوارض بسیار کمتری نسبت به واکسن‌های دیگر دارد. این واکسن بر روی ۶۰ هزار نفر تست شده و نسبت به واکسن اسپوتنیک وی اثربخشی و ایمنی بالاتری دارد.

وی گفت: واکسن اسپوتنیک تولید ایران نیز در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور تولید و ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

زالی افزود: امیدواریم تولید این واکسن در کشور به سه میلیون دوز در ماه برسد و دوستان ما در وزارت بهداشت در حال بررسی مستندات هستند تا مجوزهای لازم برای تزریق این واکسن صادر شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.