مراسم چهلم خاکسپاری اولین شهید روحانی مدافع حرم که پیکرش پس از ۶ سال تفحص و به ایران بازگردانده شده بود، با حضور روحانیون قمی برگزار شد.

 روحانیون قم برای اولین شهید روحانی مدافع حرم چهلم گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، مراسم گرامی‌داشت اربعین رجعت پیکر اولین شهید روحانی مدافع حرم، حجت‌الاسلام «محمدمهدی مالامیری»،  در مجتمع امام خمینی (ره) و با حضور تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت، خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون و خانواده شهید مالامیری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قدمعلی اسحاقیان از فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاقیان به بیان خاطراتی از شهید روحانی مدافع حرم مالامیری پرداخت و تاکید کرد: طبق صریح آیات قرآن شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.

وی ادامه داد: در اوایل جنگ سوریه خیلی‌ها حتی از مسئولین رده بالای مملکت مدافعان حرم را مسخره می‌کردند که بارها دیدم حاج قاسم از صحبت‌هایی که در جلسات آنها در مورد این شهدا گفته می‌شود، ناراحت است.

اسحاقیان در پایان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا مخصوصاً شهدای مظلوم مدافع حرم وظیفه ماست و امیدواریم خدای متعال در این زمینه به توفیق عنایت کند.

در پایان مراسم یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام به ذکر مصیبت خاندان آل الله پرداخت.

حجت‌الاسلام مالامیری ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ در دفاع از حریم اهل بیت (ع) در شهر «درعا» سوریه همراه با مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در حال جهاد بود که در منطقه «بصری‌الحریر» به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید، پس از چند سال مفقودیت، تفحص و ۱۸ مرداد امسال مصادف با شب اول محرم در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.