۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 769305

همزمان با ایام ولادت امام رضا (ع) فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد.

فراخوان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

سید حسین سیدی معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)در گفتگو با قدس انلاین گفت: فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی منتشر شد.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، برگزتر می کند. وی افزود در این دوره از جشنواره با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی به جشنواره اضافه شده است.

به گفته وی برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی نیز به جشنواره امسال افزوده شده است.

وی به معرفی منابع معرفی شده در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و اظهار داشت: ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

وی افزود: در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انتشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران به عنوان منابع شرکت در جشنواره معرفی شده است.

به گفته سیدی کودکان علاقه مند می توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان، شرکت کنند. معاون فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)افزود:در رده سنی نوجوان، کتاب های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است همچنین نوجوانان می توانند در شش رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی به ازای هر دو کتاب شرکت کنند.

سیدی درباده منابع رده سنی بزرگسالان گفت: «چشمه های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی بزرگسال (بالای ۱۸ سال) خواهد بود. بزرگسالان می توانند در شش رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری، قصه گویی شرکت کنند.

وی ادامه داد:همچنین کتابداران علاقه مند می توانند در بخش مروّجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران علاقه‌مند می توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند. سیدی در پایان افزود:این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.