طالبی ضمن توصیه به فعالیت های جدید علمی پژوهشی در عرصه بین الملل، فارغ التحصیلان این دانشگاه را به لحاظ جنبه علم و فضل، افرادی عالم و ارزشمند دانست.

دانشگاه رضوی به لحاظ علم و فضل، فارغ التحصیلان ارزشمند و عالمی دارد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید طالبی، رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی به همراه حجت الاسلام علی خیاط، رییس دانشگاه رضوی با حضور در محل برگزاری آزمون دکتری تخصصی مرحله تشریحی، از این رقابت داوطلبان بازدید کردند.

در حاشیه این دیدار رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان داشت: دانشگاه باید از پوسته خود خارج شود بخش بین المللی دانشگاه که سابقا فعایت و تجربه خوبی داشته بیش از پیش فعال و مطابق با نیاز روز حرکت کند.

وی افزود: دانشجوهای دانشگاه رضوی از جهت علمی و فضل، فارغ التحصیلان بسیار ارزشمند و عالمی هستند و در صحنه ها، زمینه ها و ساحت های مختلف علمی حضور خوبی داشتند اما این فعالیت ها نمودی نداشته است.

طالبی بیان داشت: دانشگاه در راستای حرم مطهر و آستان قدس و هم در راستای نیاز کشور و جهان اسلام فعالیت هایی داشته که نمود این فعالیت های علمی باید بیشتر شود. امیدواریم دانشگاه فعالیت های جدیدی در حوزه بین الملل داشته باشد با توجه به اینکه خواسته تولیت محترم است.

وی افزود: وظیفه دانشگاه فعالیت علمی پژوهشی است وقتی بین الملل را مثال می زنیم مباحث فرهنگی منظور نیست مراد همین بررسی رشته های جدید وفعالیت های علمی پژوهشی جدید در راستای تاثیر گذاری در عرصه بین الملل است.

رییس سازمان علمی فرهنگی بیان داشت: رشته های تحصیلات تکمیلی، رشته های جدید یا بین رشته ای مورد بررسی قرار بگیرد و به آنچه سابق بوده بسنده نکنیم. مثلا حوزه علمیه با توجه به اقتضائات جدید فعالیت هایی جدیدی رو پی گرفته است یا جامعه المصطفی، با توجه به ماهیت حوزوی دانشگاه رضوی باید بهتر در این مسیر حرکت کند.

وی افزود: تجارب ارزنده دکتر خیاط در داخل و خارج کشور با توجه به اینکه ایشان از دانشگاه برآمده و از ابتدا اینجا بوده به حرکت و فعالیت جدید در این عرصه خیلی کمک خواهد کرد چرا که با نیاز های روز جهان اسلام و بین الملل هم آشنا هستند.

طالبی در پایان گفت: آنچه برای ما به لحاظ اولویت های سازمان علمی فرهنگی مهم است بحث فرهنگ رضوی است که شامل سبک زندگی، جامعه شناسی، روان شناسی، حکمرانی و مواردی دیگر می شود که باید در گروه های تخصصی طرح، و مفصل بررسی شود. مثلا رشته علوم قرآن و حدیث که تعداد خوبی شرکت کرده اند و به گفته آقای دکتر خیاط،   دانشگاه در این رشته خیلی قوی هست می توان بین رشته ای توسعه داد.

۹۱ داوطلب در آزمون دکتری دانشگاه باهم رقابت دارند

حجت الاسلام علی خیاط، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حاشیه برگزاری آزمون تشریحی دکتری بیان داشت: آزمونی که امروز در دانشگاه در حال برگزاری است آزمون تشریحی دکتری تخصصی است که برای پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در ۶ رشته داوطلبان در حال رقابت هستند.

وی افزود: بنا بود این آزمون در هفته اول شهریور ماه برگزار شود اما به دلیل وضعیت  قرمز کرونا در مشهد با تصویب هیئت رییسه دانشگاه جهت حفظ سلامت داوطلبان و بر اساس اخبار شواهدی که نشان از وضعیت بهتر در هفته آخر شهریور داشت زمان برگزاری این آزمون به این تاریخ موکول شد که اکنون می بینیم در وضعیت بهتری قرار داریم.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: دواطلبان اکنون در ۶ رشته حقوق بین المل، علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی با گرایش فقه جزائی، حقوق کیفری و جرم شناسی و حقوق خصوصی در حال رقابت هستند که ۲۹ خانم و ۶۲ آقا در مجموع ۹۱ نفر در این آزمون شرکت کرده اند.

وی افزود: این آزمون دو روز متوالی برگزار می شود و داوطلبان در مواد تخصصی رشته های مورد نظر خود رقابت دارند که در نهایت ظرفیت پذیرش این دوره از این ۶ رشته یک سوم دواطلبان شرکت کننده در آزمون خواهد بود که ان شالله برترین ها پذیرش می شوند.

حجت الاسلام خیاط بیان داشت: یک مرحله قبل این هم آزمون تستی داشتیم که در نیمه اول تیرماه برگزار شد کسانی که در آن آزمون حدقل امتیاز لازم را کسب کرده اند برای شرکت در این آزمون از آنها دعوت شده است.

وی افزود: ادامه برنامه های این آزمون ۵ مرحله است که ابتدا تصحیح برگه ها تا پایان مهرماه، و بعد از آن اعلام نتایج تشریحی با زمان مصاحبه در هفته اول آبانماه انجام می شود. تلاش می کنیم در هفته سوم آبان اجرای مصاحبه را پیش ببریم و پس از آن پرونده های آقایان و خانم ها را برای مراحل تحقیق و تکمیل بفرستیم و نهایتا تا پایان آذرماه نتایج نهایی پذیرش دکتری دانشگاه را مشخص کنیم که سال تحصیلی آنها نیز از نیمه دوم سال یعنی بهمن ها آغاز می شود.

منبع: رسا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.