کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه تجارت با ایران؛ فرصتی طلایی برای اعضای سازمان شانگهای است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد یک بلوک قدرتمند از کشورهای چند جانبه گرا، برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکاست.

تجارت با ایران؛ فرصتی طلایی برای اعضای سازمان شانگهای

به گزارش قدس آنلاین، محسن پاک آیین در خصوص اهمیت عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، این سازمان را نهادی بسیار مهم و تاثیر گذار در منطقه و جهان خواند و افزود: در این سازمان همکاری‌ها و روابط اعضا با یکدیگر بر اساس اعتماد و منافع متقابل در حوزه‌های امنیتی، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و همچنین تجارت، ترانزیت و انرژی دنبال می‌شود.

وی به اهمیت ژئوپلیتیک و همچنین منابع طبیعی کشورمان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد یک بلوک قدرتمند از کشورهای چند جانبه گرا، برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکاست، لذا برای کشورهای عضو این سازمان همکاری با ایران به عنوان کشوری ثبات ساز در منطقه و دارای انگیزه‌ای قوی برای مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و صلح در منطقه، بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل با اشاره به مزیت‌های اقتصادی ایران ادامه داد: کشورهای عضو سازمان شانگ‌های عمدتا وارد کننده نفت هستند و در مقابل ایران صادر کننده عمده نفت است، در عین حال ایران می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را برای انتقال آزاد انرژی تامین کند و همچنین با احداث خط آهن رشت - آستارا به عنوان بخشی از راهگذر شمال - جنوب در حوزه ترانزیت، پلی بین قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا باشد.

پاک آیین گفت: ایران در زمینه همکاری‌های تجاری فرصت بسیار خوبی برای کشورهای عضو شانگ‌های است که به دنبال مقاوم سازی اقتصاد خود هستند و می‌توانند خریدار کالاهای ایرانی باشند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.