نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان گلستان با اشاره به سفر ۲ روزه معاونان وزیر نیرو به این استان گفت: در این سفر که امروز و فردا شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ شهریور انجام می‌شود، مشکلات صنعت آب و برق استان مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

مشکلات آب و برق گلستان با حضور معاونان وزیر نیرو بررسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا منتظری اظهار داشت: غلامعلی رخشانی‌مهر (معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر) و حمیدرضا جانباز رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به نمایندگی از وزیر نیرو به گلستان سفر کرده و از وضعیت صنعت آب و برق استان بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به این که این سفر با درخواست مجمع نمایندگان گلستان انجام می‌شود، بیان داشت: مردم استان در تابستان امسال وضع نامطلوبی در خصوص آب و برق داشتند و در بخش هزینه برق مصرفی تابستان نیز فشار زیادی به مردم وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر سفر خود را از مرکز و غرب گلستان آغاز خواهد کرد و در روز دوم به شرق استان خواهد رفت و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در روز اول سفر به شرق استان و در روز دوم به غرب استان خواهد رفت.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر در اولین برنامه حضور در استان، پُست ۴۰۰/۶۳ کیلوولت روستای مریم آباد گرگان را مورد بازدید قرار خواهد داد و سپس با حضور در علی‌آبادکتول از نیروگاه این شهرستان به عنوان تنها نیروگاه تامین کننده برق گلستان در بخش دولتی دیدن خواهد کرد.

وی یادآور شد: در ادامه این سفر پُست علی‌آباد ۱، بدراق ملا پُست تازه تاسیس سه راهی بدراق ملا، دفتر اتفاقات سنگدوین و توسعه فیدر شهرستان علی‌آباد مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در ادامه مقاوم‌سازی پایه‌های فرسوده شبکه‌های مسیر بدراق ملا به آق‌قلا مورد بازدید قرار خواهد گرفت و رخشانی‌مهر با حضور در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در چهارراه سیمین‌شهر از توابع شهرستان بندرترکمن حضور خواهد یافت و محل احداث نیروگاه مقیاس کوچک این شهر، شبکه‌های مسیر این شهر به گمیشان، سایت میگو و شبکه‌های مسیر گمیشان - بندرترکمن و بندرترکمن - کردکوی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده وزارت نیرو در بخش برق با حضور در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز از پست ۲۳۰ کیلوولت کردکودی و نیز شهرک صنعتی بندرگز بازدید خواهد کرد و بعد از آن با حضور در گرگان در جلسه بررسی مشکلات در حوزه توزیع، فوق توزیع و انتقال در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان شرکت خواهد کرد.

منتظری در ادامه به برنامه‌های روز دوم سفر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اشاره و خاطرنشان کرد: حضور در شهرستان آزادشهر و بازدید از رینگ و پیلون مسیر خوش ییلاق (جاده ارتباطی گلستان - سمنان) و نیز بازدید از پُست ۴۰۰/۶۳ شهر نگین‌شهر در جاده آزادشهر - گنبدکاووس، از برنامه‌های روز دوم سفر رخشانی‌مهر به گلستان است و بعد از آن نماینده وزارت نیرو با حضور در گالیکش از پروژه احداث شبکه ۶۳ کیلوولت با هادی پرظرفیت این شهرستان بازدید خواهد کرد.

وی یادآور شد: رخشانی‌مهر نیز ساختمان جدید شرکت توزیع نیروی برق گلستان در سایت اداری گرگان را افتتاح خواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید از سد نرماب و بررسی مسائل آبرسانی شرق گلستان، بازدید از تصفیه‌خانه آب و مخزن در دست اجرای شهرستان مینودشت، حضور در تصفیه‌خانه گنبدکاووس و بررسی مسائل آبرسانی این شهرستان، بازدید از پروژه‌های آبرسانی شهرستان‌های آزادشهر و رامیان و افتتاح چاه شماره ۶ آزادشهر، بازدید از کارگاه و شبکه زهکشی قره‌سو - زرین گل در علی‌آبادکتول و بررسی مسائل آبرسانی، مسائل سد و شبکه در این شهرستان و بازدید و افتتاح ایستگاه پمپاژ و مخزن آبرسانی به گرگان در شهر فاضل‌آباد از توابع علی‌آبادکتول از برنامه‌های کاری اولین روز سفر جانباز رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به گلستان است.

منتظری ادامه داد: بازدید از منطقه سدوشمگیر و بررسی مسائل آبرسانی شهرستان آق‌قلا، بازدید از مجتمع آبرسانی شهدای ترکمن و ایستگاه پمپاژ نیز از برنامه‌های دومین روز سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به گلستان خواهد بود.

وی یادآور شد: جانباز رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و رخشانی‌مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به عنوان نمایندگان وزارت نیرو پس از این بازدیدها ظهر یکشنبه جلسه‌ای با استاندار گلستان و معاونان، هفت نماینده مردم ۱۴ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و معاوان صنعت آب و برق استان و مدیران مرتبط با حوزه‌های صنعت آب و برق گلستان برگزار کرده و در جلسه نهایی بررسی مشکلات و ارائه راهکارها و جمع‌بندی سفر شرکت خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.