همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، ‌ نشان درجه یک هنری و ادبی چهار تن از فعالان ادبی و هنری آذربایجان‌شرقی اعطا شد.

اعطای نشان درجه یک هنری به فعالان فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، در این آیین که جمعه شب با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی و ادبی و مسوولان کشوری و استانی در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، نشان های هنری به استاد محمدعلی جدیدالاسلام، استاد یونس نصیری،  استاد رضا حسینی بقانام و استاد جمشید علیزاده، اعطا شد.

دریافت نشان درجه یک هنری در حوزه شعر و ادب توسط استاد جمشید علیزاده که از وزنه‌های ادبیات این مرز و بوم هستند و کسب ‌نشان درجه یک هنری در حوزه موسیقی توسط هنرمند جوان رضا حسینی‌ بقانام، ‌همچنین کسب نشان درجه یک هنری توسط استاد محمدعلی جدیدالاسلام در حوزه هنر عکاسی و کسب نشان درجه دو هنری توسط استاد یونس نصیری در رشته خوشنویسی نشان از پویایی هنر و ادب در حوزه‌های مختلف و عزم و اهتمام همه‌ی هنرمندان آذربایجان شرقی دارد.

 طی سال های گذشته ۱۲۶ نفز از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان نشان هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند که این رقم طی یک ماه گذشته با کسب پنج نشان هنری به ۱۳۱ عنوان افزایش یافته است.

همچنین در این آیین نشان فرهنگ «رادیو فرهنگ»  به استاد عبدالمجید نجفی، استاد ایوب شهبازی، دکتر علی‌اصغر شعردوست و  سعید جلالی  اعطا شد.

روز شعر و ادب فارسی به مناسبت سالروز وفات استاد شهریار با حضور مقامات و چهره‌های فرهنگی و دوستداران شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز گرامی داشته شد.

برگزاری روز ملی شعر و ادب فارسی در محوطه شمالی مجموعه تاریخی مقبره الشعرای تبریز با نورپردازی چشم نواز با استقبال گسترده دوستداداران فرهنگ و ادب ایران زمین مواجه شد و همه شخصیت های فرهنگی، لشکری و اداری در سطح ملی و محلی در این آیین حضور داشتند.  

حضور اقشار مختلف مردم نیز در این آیین چشم گیر بود، به گونه ای که شرکت کودکان و نوجوانان در آن جلو خاصی به این آیین فرهنگی - ادبی بخشیده بود.

شعرخوانی و سخنرانی درباره ویژگی های برجسته ادبی و اخلاقی استاد شهریار نیز در این مراسم، تجلی خاصی داشت و حاضران با گوش جان به شنیدن آن پرداختند.  

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و مقام استاد شهریار، پس از سال ها بی رونقی و کسادی، امسال با جلوه تازه ای برگزار شد که از تقویت این روند به عنوان یک میراث ملی در سال های آتی نوید می دهد.

روز ۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار ، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تقویم کشورمان، روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.