موسوی با اشاره به خدمت رسانی موکب انصارالحسین(ع) کانون طریق الحسین(ع) به عزاداران حسینی، گفت: این کانون پس از شیوع کرونا به صورت ماهانه به یکصد خانواده نیازمند بسته‌های معیشتی توزیع می‌کند.

خدمت‌ به عزاداران اربعین در موکب انصارالحسین(ع) / رسیدگی ماهانه به ۱۰۰ خانواده محروم

به گزارش قدس آنلاین، خیل عظیم عاشقان حسینی با حضور در پیاده روی اربعین حسینی در سال های گذشته عشق و ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند. فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز که به حق برای برپایی هرچه پرشور اربعین سال  از هیچ تلاشی مضایقه نکردند در برپایی این حرکت به جهت خدمت گذاری به زائران همچنین برای تقویت باورهای دینی و ایمانی خود در مسیر یاد و خاطره حرکت انقلابی امام حسین(ع) تلاش کردند.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری طریق القدس مسجد جامع بستان استان خوزستان در سال های گذشته با برپایی موکب در اربعین ظرفیت ها و توانایی های یک کانون فرهنگی هنری را با مشارکت مردمی نشان دادند و با برپایی موکب انصار الحسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین اقدام به برپایی موکب به منظور خدمت رسانی به زوار حسینی در کربلا در منطقه بستان کرده است، اما پس از شیوع بیماری کرونا رویکرد این کانون رسیدگی به محرومان است.

 

«سیدالجلیل موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های موکب انصارالحسین(ع) کانون طریق القدس بستان استان خوزستان به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: این موکب از ۲۳ شهریور تا روز اربعین حسینی اقدام به برپایی موکب در شهر مرزی بستان کرده و قرار است در این ایام در محورهای سخنرانی، سینه زنی و عزاداری، قرائت ادعیه، نماز جماعت و پذیرایی و اطعام روزانه به ۲۰۰ نفر از عزاداران حسینی خدمت رسانی کند.

 

مدیر موکب انصارالحسین(ع) مسجد طریق الحسین(ع) مسجد جامع بستان بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا این کانون در بحث کمک رسانی به محرومان نیز اقدامات گسترده ای انجام داد، به طوری که به صورت ماهیانه به ۱۰۰ خانواده نیازمند بسته های معیشتی توزیع نمود و نان صلواتی به آنها اهدا کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های موکب انصار الحسین(ع) کانون طریق الحسین(ع) در سالهای گذشته به زوار حسینی گفت: این موکب در سالهای گذشته از ۲۵ محرم در منطقه بستان فعالیتش را آغاز و تا یک روز پس از اربعین در محورهای اسکان، پذیرایی، اقامه نمازجماعت، اطعام، توزیع غذای نذری و پخت نان خدمات ارایه می کرد و روزانه به ۵ هزار نفر در این موکب اطعام داده می شد.

 

مدیر موکب انصارالحسین(ع) کانون طریق القدس برپایی نشست های بصیرتی، اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، قرائت زیارت اربعین، قرائت زیارت عاشورا، پاسخ به سوالات شرعی را از جمله برنامه های این موکب برای زائرین حسینی نام برد.

 

موسوی اجرای محافل انس با قرآن و برنامه های فرهنگی با رویکرد عترت و قرآن را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده در سالهای گذشته توسط این موکب در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نام برد و گفت: تبیین حماسه عاشورا  توسط مبلغین و روحانیون، تفسیر قرآن کریم، مداحی و مرثیه سرایی، اجرای تعزیه و سرود بخش دیگری از فعالیت های این موکب در سالهای گذشته بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طریق القدس بستان استان خوزستان با اشاره به برنامه های این کانون فرهنگی هنری گفت: کانون فرهنگی هنری طریق القدس بستان استان خوزستان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان است که بیش از ۲۶ سال است در این استان فعالیت می کند وکلاس های آموزشی عقیدتی و دینی، جلسات قرآن و احکام از جمله برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

 

یادآور می شود، ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال های گذشته «مواکب الاتحاد» را با اتکاء به ظرفیت کانون های مساجد در استان های ایلام، خوزستان، لرستان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مازندران در نجف اشرف، کربلای معلی و نیز مسیر بین نجف و کربلا برپا می کرد که علاوه بر خدمت رسانی به زائران در قالب اسکان و پذیرایی، با برنامه های فرهنگی همچون اقامه نماز جماعت، قرائت دسته جمعی زیارت اربعین، زیارت عاشورا و دیگر ادعیه وارده در این ایام، اجرای طرح «تلاوت نور» و برپایی کرسی های تلاوت، پاسخ به شبهات دینی زائران می کوشید تا در فضای معنوی و مستعد اربعین به ترویج و نهادینه سازی فرهنگی دینی مذهبی کمک کند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.