سال تحصیلی جدید با فراز و فرودهای فراوان در خصوص حضوری و غیرحضوری شدن در حال شروع است و خانواده‌ها به دنبال ثبت نام در مدارس مختلف هستند.

 افزایش چشم‌گیر شهریه مدارس غیرانتفاعی در خراسان رضوی صدای والدین دانش‌آموزان را درآورد

به گزارش قدس آنلاین، این روزها یکی از مباحثی که در بین خانواده صحبت می‌شود موضوع شهریه مدارس غیر انتفاعی است که با توجه به شرایط اقتصادی و کرونا هزینه زیادی را برای خانواده در بر می‌گیرد در همین راستا سری به مدارس شهرستان گناباد زدیم گفت‌وگویی با والدین و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

یکی از والدینی که می‌خواهد فرزند خود را در مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کند می‌گوید: در گذشته نرخ افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی  حداکثر ۳۵ درصد بوده و امسال در زمان ثبت نام برای پایه اول ابتدایی شرط ثبت‌نام  پرداخت شهریه کامل بوده است به میزان دو میلیون و ششصد هزار تومان  و امروز  اعلام کرده‌اند شهریه امسال برای پایه اول چهار میلیون و دویست یعنی رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته که بسیار زیاد است.

یکی دیگر از والدین نیز با گلایه از افزایش شهریه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: شهریه مدارس غیر انتفاعی رشد زیادی داشته و جالب اینجاست یک هفته مانده به شروع سال تحصیلی نرخ جدید اعلام می‌شود که والدین به دلیل تکمیل شدن ظرفیت مدارس فرصت هیچگونه جابجایی را ندارند.
حال برای پیگیری افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی به سراغ مدیر آموزش و پرورش گناباد رفتیم.

شهریه  مدارس غیردولتی به تفکیک برنامه هفتگی و برنامه مکمل اعلام می‌شود

حسین احمدی، مدیر آموزش و پرورش گناباد در خصوص افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی اظهار داشت: تعیین شهریه مدارس غیردولتی در سایت مشارکت‌ها براساس آیتم‌های اعلام شده وزارتی در سایت تعیین می‌گردد و عوامل متعددی از جمله بخش‌های موثر در تعیین شهریه حقوق پرسنل، امکانات و تجهیزات در آن دخیل است.  

وی ادامه داد: شهریه  مدارس غیردولتی به تفکیک برنامه هفتگی و برنامه مکمل اعلام می‌شود که شرکت دانش آموز در برنامه هفتگی الزامی و در برنامه‌های مکمل کاملاً اختیاری است.

مدیر آموزش و پرورش گناباد تصریح کرد: به مدارس غیردولتی اجازه داده شده که براساس درخواست و نظر انجمن اولیا و مربیان و مصوبات آموزشگاه مازاد بر برنامه هفتگی و به صورت کاملاً اختیاری کلاس‌های مکمل برگزار کنند. شهریه کلاس‌های مکمل جدا از شهریه برنامه هفتگی بوده و در ساعت خارج از برنامه هفتگی برگزار می‌شود. شهریه کلاس‌های مکمل درصورت رضایت والدین مبنی بر شرکت و حضور  در کلاس‌ها(حضوری یا مجازی) دریافت می‌شود.

احمدی عنوان کرد: مسئولیت اطلاع رسانی و توجیه اولیا درباره شهریه بر عهده مدیر آموزشگاه است که مدیر باید بنر شهریه مصوب را در معرض دید اولیای آموزشگاه نصب کند که در این خصوص به دلیل عدم اطلاع رسانی به رابط مدارس سما تذکر داده شده است.  

وی افزود: درباره  آمار دانش آموزان  مدارس غیردولتی باید به این نکته اشاره کرد که تعداد کلاس و ظرفیت آموزشگاه توسط اداره کل نوسازی تعیین می‌شود و پذیرش دانش آموز خارج از نرم اعلام شده خلاف مقررات است.

در همین حال مرکز روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در خصوص افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی اعلام کرد: استان در تعیین شهریه مدارس غیر انتفاعی نقشی ندارد و میزان شهریه توسط سیستم مشخص می‌شود. مدارس اطلاعات خود را مانند متراژ، موقعیت مکانی و غیره در سیستم وزارتخانه ثبت می‌کنند که میزان شهریه مشخص می‌شود.

براساس اعلام اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ در زمان ثبت نام به خانواده‌ها اعلام می‌شود شهریه پرداختی علی الحساب است و پس از نهایی شدن مبلغ دریافت و یا عودت داده خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.