یک مقام دفتر مهاجرت سازمان ملل متحد از ناپدید شدن هزاران مهاجر مقیم اروپا هنگام بازگشت به لیبی خبر داد.

نگرانی سازمان ملل از ناپدید شدن هزاران مهاجر حین بازگشت به لیبی

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد از ناپدید شدن هزاران مهاجر مقیم اروپا هنگام بازگشت به لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی»  «صفا امسهلی» سخنگوی دفتر مهاجرت سازمان ملل متحد گفت  که گارد ساحلی لیبی که از اتحادیه اروپا بودجه دریافت می‌کند، امسال بیش از ۲۴۰۰۰ مهاجر اروپایی را که در دریای مدیترانه به سر می بردند رهگیری کرده است. با این حال، تنها ۶۰۰۰ نفر در بازداشتگاه‌های رسمی در این کشور  واقع در شمال آفریقا حضور دارند.

وی افزود که سرنوشت و محل زندگی هزاران مهاجر دیگر نامعلوم است.  امسهلی گفت: «ما بیم داریم که بسیاری در دست گروه های جنایتکار و قاچاقچیان افتاده و مورد اخاذی قرار می‌گیرند.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت کشور لیبی که بر بازداشتگاه‌ها نظارت دارد از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

لیبی سالها مرکز مهاجران آفریقایی و خاورمیانه‌ای بوده است که از جنگ و فقر در کشورهای خود فرار کرده و به امید زندگی بهتر به اروپا رفتند .این کشور نفت خیز پس از قیام مورد حمایت ناتو که منجر به سرنگونی «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ شد ، دچار هرج و مرج شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.