تیم ملی هندبال زنان ایران با پیروزی برابر اردن یک گام به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی نزدیک شد.

حماسه‌سازی در اردن؛ یک گام تا جهانی شدن زنان هندبال ایران

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی هندبال زنان ایران با شکست تیم ملی اردن یک قدم تا کسب سهمیه رقابت‌های جهانی اسپانیا نزدیکتر شد. رویدادی که اگر اتفاق افتد برای نخستین بار در تاریخ هندبال بانوان ایران خواهد بود. 

در مسابقه حساسی که عصر امروز یکشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه برگزار شد، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در یک رقابت تماشایی برابر اردن، میزبان رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا، قرار گرفت و توانست در یک بازی نزدیک، پیروز میدان شود. 

ملی پوشان کشورمان در این بازی در نیمه اول ۱۲- ۱۵ پیروز شدند اما اردن در نیمه دوم توانست اختلاف امتیازی خود را کاهش دهد و به یک قدمی امتیاز با ایران برسد اما بانوان هندبالیست کشورمان پس از این دقایق توانستند با قدرت اختلاف امتیازی خود را بیشتر کنند و در نهایت با نتیجه ۲۸ بر ۲۲ پیروز این مسابقه حساس و تماشایی شوند. 

قبل از این مسابقه سه دیدار برگزار شد که سوریه ۱۳- ۴۷ فلسطین را در هم کوبید، سنگاپور ۱۶- ۳۳ از ازبکستان شکست خورد و ژاپن ۵- ۵۲ کویت را از پیش رو برداشت. 

از دقایقی دیگر نیز در آخرین مسابقه امروز کره جنوبی و هنگ کنگ به میدان می روند. 

تیم ها فردا استراحت می کنند و آخرین مسابقات مرحله مقدماتی سه شنبه برگزار می شود. تیم ملی کشورمان روز سه شنبه برابر سوریه قرار می گیرد که با پیروزی در این دیدار سهمیه حضور در رقابت های جهانی اسپانیا قطعی خواهد شد. 

هجدهمین رقابت های قهرمانی زنان آسیا تا سوم مهر به میزبانی اردن برگزار می شود. ۵ تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب می‌کنند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.