فرماندار اهر با بیان این‌که ذخیره آب قابل استفاده در سد ستارخان نسبت به سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی روبرو است، بر لزوم مصرف صحیح و اصولی از این منبع آبی تاکید کرد.

کاهش ۷۰ درصدی ذخیره آب سدستارخان اهر

به گزارش قدس آنلاین، رسول خدابخش با برشمردن وضعیت منابع آب این شهرستان افزود: کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها باعث کمبود ۱۲ درصدی ورودی آب به سد ستارخان شده است.  

 وی با اشاره به مصرف بالای منابع شرب در شهرستان اهر، گفت: متاسفانه مصرف آب شرب در سطح این شهرستان بیش از ۲.۵ برابر استانداردها بوده و این امر زنگ خطری برای کم آبی در این شهرستان است، به طوری که ذخیره آب در سد ستارخان نهایتا تا آبان‌ماه کفاف آب شرب این شهرستان را خواهد داشت.

وی، کم آبی را از دغدغه و مشکلات جدی پیش رو این شهرستان برشمرد و از ادارات ذیربط و خصوصا اداره امور آب شهرستان خواست با ارائه برنامه‌ها و مدیریت منابع آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی نسبت به مصرف صحیح آب اقدام کنند تا در سال‌های آینده به بحران کم آبی برخورد نکنیم.  

خدابخش در ادامه از شناسایی ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز از شبکه آبرسانی خط انتقال آب سد ستارخان به مزارع خبر داد و افزود: این انشعابات به مصداق بارز سرقت آب بوده و اقدام به آن غیر قانونی است.

وی هم‌چنین از ممنوعیت توسعه باغات به دلیل کمبود آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد و اولویت اصلی را حفظ اراضی کشاورزی کنونی و انجام طرح تامین آب شرب از سدهای معیشتی، چشمه‌ها و چاه‌ها ذکر کرد.

منیع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.