معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت خبر داد و گفت: این طرح با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تامین رفاه اجتماعی خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و تسهیل حمایت و مساعدت چندلایه به آنها تدوین شده است.

تدوین برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله مسعودی فرید درباره خدمات سازمان بهزیستی کشور جهت حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو افزود: امیدواریم که این برنامه بتواند با همکاری سایر دستگاه‌ها، سیر خود را طی کند تا بتوانیم خدمات پایدارتر و کامل‌تری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو ارائه دهیم. اکنون سازمان بهزیستی کشور بیش از ۱۶ هزار خانواده‌ دارای فرزند چندقلو را تحت پوشش قرار داده است. به این صورت که تمام خانواده‌هایی که فرزند ۳ قلو به بالا دارند، بلافاصله تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرند و از مستمری ماهانه که اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برخوردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای فرزند چندقلو علاوه بر مستمری ماهانه از سایر خدمات سازمان شامل کمک‌های بلاعوض برای اشتغال یا وام‌های کم‌بهره برای اشتغال بهره‌مند می‌شوند. همچنین خانواده‌های دارای فرزند ۲ قلو که نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار اکنون تحت پوشش هستند و در ۳ دهک پایین درآمدی هستند نیز آنها هم از مستمری ماهانه بهره‌مند هستند که در حال حاضر حداقل ۹۰۰ هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند و آنها مانند خانواده‌های ۳ قلو به بالا از سایر مزایا و خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

معاون بهزیستی اظهار داشت: همچنین اگر خانواده‌های دارای فرزند چندقلو،  دانش‌آموز دارند،  می‌توانند از حمایت‌هایی که ما به سایر دانش‌آموزان تحت پوشش ارائه می‌دهیم،  بهره‌مند شوند.

مسعودی فرید با اظهار امیدواری از اینکه طرح تدوین‌شده مراحل خود را طی کند، افزود: این طرح، جنبه‌های مختلف دیگری را نیز برای حمایت از چندقلوها دارد که امیدواریم بتواند خدمات جامع‌تری را به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو ارائه دهد. خوشبختانه طی تفاهم‌نامه‌ای که طی ماه‌های گذشته با بنیاد ۱۵ خرداد منعقد کردیم، قرار است همکاری مشترکی صورت بگیرد تا حمایت‌های بیشتری از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو با همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد ۱۵ خرداد انجام شود.  این امر کمک می‌کند که خدمات ما برای این گروه از افراد و خانواده‌ها که نیازمند کمک‌های از این دست هستند، فراهم شود.

وی یادآور شد: موضوع جمعیت و افزایش نرخ جمعیت از اهمیت زیادی در کشور برخوردار است و چند سال است که موضوع بحث‌های کارشناسی در محافل مختلف بوده و به ویژه بعد از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و مصوباتی که مجلس شورای اسلامی و دولت داشتند، دستگاه‌های مختلف اقداماتی در این زمینه انجام دادند. بنابراین سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت‌کننده از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تامین رفاه اجتماعی خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و تسهیل حمایت و مساعدت چندلایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را تدوین کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.